Side 22 av 26 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 25 26 >
Muligheter
#1369106 - 11/04/2012 11:11 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: DagRS]
DagRS Offline
Ivrig

Sted: På toppen av bakken i Maridals...
Her kommer vår venn P Dalens motsvar:

1. Bilist Einar Breed-Ræv (32) gjorde en uventet oppdagelse på vei til jobben i dag: Et hittil ukjent alternativt, trygt transportnett spesielt tilpasset mennesker på vei til og fra arbeid.
Breed-Ræv forteller OK om den artige oppdagelsen: – Jeg lå som vanlig trygt plassert i Slemdalsveien sammen med rundt 20 andre bensinrullatorer. Jeg skulle akkurat til å ta den siste biten av hamburger’n fra Shell da jeg plutselig ble oppmerksom på at det lå noen merkelige skinner til venstre for selve veibanen.
- Jeg blei jo nysgjerrig på hva dette var, så jeg ringte Statens Vegvesen for å høre om de visste noe, fortsetter den ivrige bilisten.
Svaret han fikk var svært uventet: – De sa det er noe som heter “T-bane”. Og det finnes ikke bare på Slemdal, men mange steder i Oslo! Tenk, det finnes et helt alternativ for bilister som ingen av oss har visst om!
T-banetraseene likner litt på vanlige veier, bare noe smalere. De har som oftest skinner, og biler har ikke tillatelse til å kjøre på dem. Enkelte argumenterer derfor for at det er tryggere for bilister, som ofte mangler elementær kunnskap om trafikkregler, å holde seg til dette atskilte kommunikasjonssystemet.
Breed-Ræv avviser imidlertid at det kan være aktuelt for ham å legge deler av sin ferdsel til T-bane. – Personlig synes jeg det virker litt femi, sier han. – Tror du Martin Schanche hadde vært “Mister Rallycross” om han hadde holdt seg til T-banen? Pøh, jeg tenker vi sier “kyllingen fra Tana”, avslutter bilentusiasten, før han kaster seg inn i trafikken på jakt etter en passende kø og nye ting å irritere seg over.

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1369171 - 11/04/2012 12:08 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: FHanserud]
Åsmund Hoel Offline
Medlem

Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør ang. Rednex, er at det er ikke første gang han kommer med antakelser, og gir inntrykk av at han vet hva jeg tenker, forskjellen på han og meg er at jeg ikke skriver , f.eks. Hans Hansen sykler som en dust etc. jeg skriver Enkelte syklister, d.v.s. noen, at han føler seg truffet under disse, får være hans problem, derav beskrivelsen komplekser.
Sitat: FHanserud
Andre enn meg som ser det selvmotsigende i at Åsmund først forteller om at han ikke godtok personangrep mot ham selv, og utestengte en bruker fra FB siden, før han slenger ut påstander om Rednaxs komplekser, undertrykkede sinne og kaller ham feig?

#1369208 - 11/04/2012 12:57 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: cvrokka]
Tange Offline
Søk hjelp!

Sitat: cvrokka
Sitat: Åsmund Hoel
Jeg Hater ikke syklister, men ønsker at dem sykler alternativt der dem har muligheten til det. M.V.H Åsmund Hoel

Jeg må dessverre si meg 100% enig i dette. Det er dette som irriterer meg mest med en del syklister.

Ønske(liste)r kan dere sende til julenissen, han bor i Drøbak.
For oss andre så finnes det sett med regler som vi kaller 'vegtrafikkloven'; slik at 4 000 000 trafikanter slepper å lure på hvilke ønsker de andre 3 999 999 medtrafikantene har for ikke å bli irritert.

#1369265 - 11/04/2012 13:50 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel]
Rednax Offline
Ringrev

Sted: Brr, regn.
Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør ang. Rednex, er at det er ikke første gang han kommer med antakelser, og gir inntrykk av at han vet hva jeg tenker, forskjellen på han og meg er at jeg ikke skriver , f.eks. Hans Hansen sykler som en dust etc. jeg skriver Enkelte syklister, d.v.s. noen, at han føler seg truffet under disse, får være hans problem, derav beskrivelsen komplekser.
Andre enn meg som ser det selvmotsigende i at Åsmund først forteller om at han ikke godtok personangrep mot ham selv, og utestengte en bruker fra FB siden, før han slenger ut påstander om Rednaxs komplekser, undertrykkede sinne og kaller ham feig?

Håh!
Jeg kommer ikke med antakelser, jeg kommer med konkrete referater, observasjoner, endatil linker. Lite inntrykk eller synsing, nei.
Du har da vitterlig generalisert om syklister som gruppe! Ref. kun navnet på FB-siden din feks? Siste postingen din av syklistvideo nevnte ikke klubben som trente med navn, du omtalte dem heller ikke som "enkelte syklister". Du er da vitterlig så sneversynt og generaliserende som det går an å bli i de aller fleste postingene dine på FB, unntaket som bekrefter regelen er kommentaren du kom med her. Jeg er altså kuet av komplekser som fører til tvangshandlinger fordi jeg føler meg hetset av FB-siden(e) du har ytret deg på?! Totalt sviktende forklaring, spesielt i en diskusjon som dreier seg om syklisthetsing/hat, hvor i du er aggresoren. Den sykdommen må i tilflle være utbredt blandt alle deltagere i denne tråden, og du er i tilfelle smittekilden.

"Jeg skriver enkelte syklister"?! Pah! ICON_LAUGH Den tok kaka!
Hello Dr. Jeckyll, Mr. Hyde føler seg ensom på FB-siden deres!

Redigert av Rednax (11/04/2012 14:41)

#1369274 - 11/04/2012 14:01 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
kjull Offline
Ivrig

Sted: Hjemme

#1369276 - 11/04/2012 14:02 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
kjull Offline
Ivrig

ouff...
kjører forumet i flat mode: Ikke svar til GeirK men generellt til stoda i tråden....

#1369281 - 11/04/2012 14:07 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Sykkelbob Offline
Besatt

Sted: Vestfold
Har egentlig bare skumlest denne tråden i det siste, men stusser på at man velger å bite huet av Åsmund H når han tross alt velger å ta til orde på forumet her under fullt navn for å forsvare eller forklare hans ståsted. Til å være en av de "ytterliggående sykkelmotstanderne" så prøver han så vidt jeg kan se å diskutere på et relativt saklig nivå, bortsett fra når det ender ut i personlig munnhuggeri.

Jeg har ikke problemer med at Åsmund ser behov for å diskutere trafikkbildet og på hvilken måte syklister kan forbedre seg eller at det aktive sykkelmiljøet kan gjøre ting bedre for å skape bedre trafikkholdninger blant syklister, der det er behov for det. (og det er det)

Det jeg har vanskelig for å forholde meg til er uttalelser som faller i kategorien "Jeg hater dere ikke - jeg vil bare ha dere vekk". Det er en ganske uforsonlig tone, mener nå jeg. Det hjelper ikke å pakke det inn i silkepapir. Jeg er klar over at det han ordrett sier er : "Jeg Hater ikke syklister, men ønsker at dem sykler alternativt der dem har muligheten til det." Men det er jo bare en penere måte å si akkurat det samme. For poenget er at han vil ha dem vekk fra veien på tross av at de ikke hverken har noen lovmessig eller moralsk grunn til det.

Hvis det er hensiktsmessig, velger jeg alltid gang- og sykkelvei. Men i 90% av tilfellene opplever jeg ikke de som hensiktsmessige. Det er dette som er problemet i det norske trafikkbildet.

Grunnen til at de ikke er hensiktsmessige er mange; de representerer ofte betydelig omvei, da de stikker vekk fra veien i perioder; de er ofte fulle av hindringer; de er ulykkesfeller for både syklist og bilist på grunn av den uhensiktsmessige måten de krysser tverrgående veier. For ikke å glemme at man har full vikeplikt for alt og alle og kan få erstatningskrav på seg ved uhell.

Dersom man kolliderer med en bil som kommer ut av utkjørsel når man sykler på gang/sykkelstier, får syklisten som regel skylden. Problemet unngås fullstendig dersom syklisten holder seg i veibanen der han blir sett i stedet for å komme overraskende på. I slike ulykker er det svært sjelden at noen dør eller blir betydelig skadet, men det er utrolig kjipt for både bilisten (som får bulk i bilen) og syklisten som får småskader og kanskje delagt sykkel. Ved å plassere seg i veibanen, plasserer man seg i synsfeltet til bilisten, og ulykken unngås. Det er vel det begge ønsker mest?

Jeg skal sykle hjem fra jobben i dag. Det tar meg ca 2 timer+ Jeg velger de veiene som er hensiktsmessig med tanke på flyten og effektiv ferdsel hjem. Dersom jeg velger alt av gangstier ol. overalt blir det snarere 3 timer. Det ønsker jeg selvfølgelig ikke. Men jeg velger g/s for eksempel på en del strekninger der de er langstrakte og hensiktsmessige. Jeg tipper Åsmund heller ikke lar seg overtale til å bare kjøre lastebilen sin på småveier i stedet for E6/E18 fremfor å være sinke foran alle småbilene som vil kjøre fort på motorveien.

Men på den annen side sykler jeg etter trafikkreglene, gir tegn, og jeg gjør det jeg kan for å være minst mulig til bry eller hindring for bilister og andre trafikanter. Jeg synes ikke Åsmund eller noen andre har noe saklig grunnlag for å mene jeg skal "pelle meg vekk" - Det må bare være fordi de blir grinete av å se synet av syklister.

All den tid Åsmund prøver å holde en viss saklig tone, tross sterke meninger, burde han være villig til å ta diskusjonen om at man ikke kan påtvinge trafikanter å velge totalt uhensiktsmessige løsninger, men heller bruke energien på å forholde seg til virkeligheten og heller diskutere hva man på begge kanter kan bidra med for å få bedre harmoni i trafikken og færre ulykker.

#1369295 - 11/04/2012 14:20 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Sykkelbob]
pontiff Offline
Besatt

Sted: Sagene
Sitat: Sykkelbob
All den tid Åsmund prøver å holde en viss saklig tone, tross sterke meninger, burde han være villig til å ta diskusjonen om at man ikke kan påtvinge trafikanter å velge totalt uhensiktsmessige løsninger, men heller bruke energien på å forholde seg til virkeligheten og heller diskutere hva man på begge kanter kan bidra med for å få bedre harmoni i trafikken og færre ulykker.

Den dagen en bilist-ultra kommer til meg og tilbyr å rydde opp i egne rekker mot at jeg gjør det samme blant syklistene, setter jeg meg gladelig ned, tar en kopp kaffe og hører på hva han har å si.

Men når bilister krever at syklister slutter å sykle på rødt og ligge to i bredden, er det ingen som nevner bilistenes egne overtramp: drosjegrønt og pedal-to-the-metal på oransje, sneiing, kutte over sykkelfelt uten å se sjekke dødvinkelen, manglende bruk av blinklys, osvosvosv.

#1369387 - 11/04/2012 15:53 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Sykkelbob]
Åsmund Hoel Offline
Medlem

Jeg har sluttet å kjøre Lastebil/Vogntog..( av medisinske grunner) bare sånn at det er sagt, (så slipper dere å lete etter evt. arbeidsgiver, for å fortelle hva dere tror jeg mener om syklister ) .

Redigert av Åsmund Hoel (11/04/2012 15:54)

#1369431 - 11/04/2012 17:17 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Aerial]
Aerial Offline
Ringrev

Sted: Rena
Hmmm...

Fant noe interessant i lovverket her:

I Lov av 20. mars 1998 nr. 10 om forebyggende sikkerhetstjeneste (Sikkerhetsloven) §3 punkt 5, blir terrorhandlinger definert som:

Ulovlig bruk av, eller trussel om bruk av, makt eller vold mot personer eller eiendom, i et forsøk på å legge press på landets myndigheter eller befolkning eller samfunnet forøvrig for å oppnå politiske, religiøse eller ideologiske mål

"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"

Lillehammer CK
http://rittranking.merida.no/person/16624/view

#1369467 - 11/04/2012 18:10 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel]
ReidarS Offline
Avhengig

Sted: Klæbu
Du virker strengt tatt å være en oppegående kar Åsmund. Jeg skjønner at både du og mange her inne kan bli irritert over en del syklisters oppførsel i trafikken, på samme måte som du helt sikkert irriterer deg over en del bilister.

Men kan du ikke prøve å forstå hva den siden din og det du poster på den kan forårsake? Du er med på å hause opp en allerede het debatt, som jeg er ganske sikker på at er med på å bidra til at spesielt unge bilførere tøyer strikken litt ekstra og spyler ned noen eller presser en syklist av veien. Rett og slett fordi du og mange andre skaper et inntrykk av at dette er noe alle gjør og at det er helt uskyldig moro.

Jeg tror nok at mange av de som poster "ekstreme" innlegg på siden din ikke ville ha kommet med disse ytringene om ikke du hadde bidratt med en arena for slikt...

Redigert av ReidarS (11/04/2012 18:12)

#1369687 - 11/04/2012 22:55 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: ReidarS]
kjull Offline
Ivrig

+1

#1370519 - 12/04/2012 21:00 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: -Jan]
-Jan Online
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Sitat: -Jan
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10049971

Sjå kommentarfeltet. Bernt Elias Baltzersen (Vognmand hos Schenker Ålesund) har tydeligvis eit problem med syklistar. Eg oppmodar folk her til å trykkje "like" på motsvar til han, f.eks. det frå Per Bertelsen (For en barnslig dust du er.) Eller svaret frå Martin Stai.

Da ser det ut til at han (eller moderator) har sletta innlegget:)

#1382197 - 26/04/2012 11:23 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: -Jan]
DagRS Offline
Ivrig

Her er det noen som har klart å få slettet en Facebookside

http://united.no/united/nyheter/nyheter/muenchen_haan_fjernet

#1382272 - 26/04/2012 12:31 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: DagRS]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: DagRS

Men ikke ved hjelp av inngripen fra Facebook:
"Blant United-fans ble det naturligvis reagert med harme, men Facebook nektet å etterkomme et hvert krav som gikk ut på å slette siden med alt dens innhold.

Men nå har sidens bakmenn selv tatt affære og slettet sitt eget makkverk."

#1382285 - 26/04/2012 12:46 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan]
DagRS Offline
Ivrig

Sitat: Dan
Sitat: DagRS

Men ikke ved hjelp av inngripen fra Facebook:
"Blant United-fans ble det naturligvis reagert med harme, men Facebook nektet å etterkomme et hvert krav som gikk ut på å slette siden med alt dens innhold.

Men nå har sidens bakmenn selv tatt affære og slettet sitt eget makkverk."

Nei skal du få det til må det nok handle om sex!

#1382649 - 26/04/2012 18:47 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Trygve_ Offline
Besatt

Sted: Oslo
Tipper de fleste bilistene som hater syklister ikke tenkte på dette, men det var jo ikke nødvendigvis bare regnet alene som skapte lange køer i Oslo i dag...men mer en bivirkning av regnet på en annen gruppe enn dem selv....

...kanskje like greit at noen sykler til jobb vanligvis? De ekstra billengdene som fylte oslotrafikken i dag dukket nok opp fordi 80% av de som vanligvis sykler mistet litt motivasjon på morgenkvisten i dag ICON_SMILE

#1383316 - 27/04/2012 12:14 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Trygve_]
DagRS Offline
Ivrig

Sitat: Trygve_
Tipper de fleste bilistene som hater syklister ikke tenkte på dette, men det var jo ikke nødvendigvis bare regnet alene som skapte lange køer i Oslo i dag...men mer en bivirkning av regnet på en annen gruppe enn dem selv....

...kanskje like greit at noen sykler til jobb vanligvis? De ekstra billengdene som fylte oslotrafikken i dag dukket nok opp fordi 80% av de som vanligvis sykler mistet litt motivasjon på morgenkvisten i dag ICON_SMILE

Satt og tenkte (tørr og irriterti en bil) på det samme faktisk!

#1383485 - 27/04/2012 15:11 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Dexter Offline
Veteran

Det som irriterer meg er alle fotgjengerene på fortau og sykkelvei. Jeg pleier å spytte på de når jeg sykler forbi.

Fra spøk til revolver. Synes det er bedre å sykle i veien enn å kjøre ned barn på vei til skolen.

Synes dette er et overdrevet problem. Jeg sykler daglig på Slemmestadveien, som er meget trafikert. Hvis en bil/vogntog blir blir liggende bak meg, så er det i max 10 sekunder før det kommer forbi. Dette skjer max 2 ganger på en tur, ellers så bare kjører de forbi. Det er vel noe de fleste kan leve med.

#1394288 - 09/05/2012 23:21 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Dan Offline
[sensurert]

Oppdaget akkurat til min store sorg at ha-deg-vekk-fra-veien-gruppen har en italiensk søstergruppe på Facebook. Morsomt nok går diskusjonen på akkurat det samme som her hjemme. Syklister burde betale årsavgift og forsikring og det burde være førerkort for syklister. Og fra den gode siden, syklister har rett å sykle i veien og har anledning til å sykle i bredde når forholdene tillater det.

Dog, jeg har fortsatt til gode å oppleve en italiensk bilist som skal markere sin frustrasjon over syklister i veien, så jeg velger å fortsette å tro at syklingens høyere status der nede hjelper til med å holde de unødvendige provokasjonene til et minimum.

#1394304 - 09/05/2012 23:39 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Tor Arne Offline
Besatt

Sted: Troms
Dette er interessant ang forsikring: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=505284

Jeg selger ubrukt Bell Javelin tempohjelm i størrelse M

#1412133 - 31/05/2012 20:49 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Rednax]
Åsmund Hoel Offline
Medlem

Akk & Ve. prøv med yoga, kanskje du lærer noen pusteøvelser, som gjør at du mestrer å leve med agresjonen din. og bare for å gjøre det helt klart, så gidder jeg ikke diskutere mer med deg, sparer diskusjonene til noen som er litt mer saklig enn det du fremstår som.
Sitat: Rednax

Håh!
Jeg kommer ikke med antakelser, jeg kommer med konkrete referater, observasjoner, endatil linker. Lite inntrykk eller synsing, nei.
Du har da vitterlig generalisert om syklister som gruppe! Ref. kun navnet på FB-siden din feks? Siste postingen din av syklistvideo nevnte ikke klubben som trente med navn, du omtalte dem heller ikke som "enkelte syklister". Du er da vitterlig så sneversynt og generaliserende som det går an å bli i de aller fleste postingene dine på FB, unntaket som bekrefter regelen er kommentaren du kom med her. Jeg er altså kuet av komplekser som fører til tvangshandlinger fordi jeg føler meg hetset av FB-siden(e) du har ytret deg på?! Totalt sviktende forklaring, spesielt i en diskusjon som dreier seg om syklisthetsing/hat, hvor i du er aggresoren. Den sykdommen må i tilflle være utbredt blandt alle deltagere i denne tråden, og du er i tilfelle smittekilden.

"Jeg skriver enkelte syklister"?! Pah! ICON_LAUGH Den tok kaka!
Hello Dr. Jeckyll, Mr. Hyde føler seg ensom på FB-siden deres!

#1415122 - 04/06/2012 13:52 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Veritas Offline
Fersking

Vil bare si at dere gjør en "kjempe" jobb med å legge ned denne FB siden......

minner mer om en gjeng kjerringer, mens gruppen stadig vokser !

Redigert av Veritas (04/06/2012 13:53)

#1415125 - 04/06/2012 13:56 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Søk hjelp!

Sted: Mjøndalen
"Den siste idiot er ikke født" her altså.

#1415129 - 04/06/2012 14:00 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: JonahHex]
pontiff Offline
Besatt

Sitat: JonahHex
"Den siste idiot er ikke født" her altså.

Idioter, foren dere!

Det finnes grupper til det på FB...

#1415176 - 04/06/2012 14:31 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Veritas]
ventle Offline
Besatt

Sted: Indre bane, Øya Stadion (Trond...
Sitat: Veritas
Vil bare si at dere gjør en "kjempe" jobb med å legge ned denne FB siden......

Hyggelig at du tar turen innom forumet for å spre solskinn og livsglede til dine medmennesker ICON_SMILE

#1415181 - 04/06/2012 14:35 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Veritas]
GeirK Online
[sensurert]

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...
Sitat: Veritas

Hva legger du i begrepet "kjerringer"?

#1415184 - 04/06/2012 14:37 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
pontiff Offline
Besatt

Sitat: GeirK
Hva legger du i begrepet "kjerringer"?

Jeg er smigret, i hvert fall!

Ordet kommer fra norrønt kerling. Og kerling er avledet av karl eller kar, som betyr ’kar’.

http://www.riksmalsforbundet.no/Spr%C3%A5ktjenester/Spr%C3%A5kspalte.aspx?PID=136&M=NewsV2&Action=1&NewsId=105

#1415188 - 04/06/2012 14:39 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: GeirK]
Trillebår Offline
Veteran

Sted: Andebu i Vestfold
så om man sier att kjerringa hjemme maser så fælt om de 5000.- man brukte på sykkel utstyr i hele fjor, så er man igrunn homo??
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/

#1415190 - 04/06/2012 14:41 Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Trillebår]
pontiff Offline
Besatt

Sitat: Trillebår
så om man sier att kjerringa hjemme maser så fælt om de 5000.- man brukte på sykkel utstyr i hele fjor, så er man igrunn homo??

Spørs vel hva slags forhold du har til karen hjemme...

Jeg har bodd med karer som maste om pengebruk, uten at jeg har vært intime med dem.

Side 22 av 26 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 25 26 >