Side 4 av 4 < 1 2 3 4
Muligheter
#1359826 - 27/03/2012 12:20 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: StigB]
HaraldW Offline
Besatt

Sted: Oppegård
Stig er ikke så sinna som han høres ut som. Hvis det ikke har skjedd mye rart i kjelleren til naboen hans siden jeg var der en gang i fjor.

Se her, mannen til høyre smiler så fint på bildet jeg tok av ham atte. At han fordømmer drikkesekk og skal begynne på flaska? Njæææt, kanke tro det..

H

Vedlegg
1010015725_Gruvelia02.jpg (470 nedlastinger)

Redigert av HaraldW (27/03/2012 12:22)

NOTS

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1359870 - 27/03/2012 13:04 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: HaraldW]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

Sted: I et horn på veggen

Fanken Harald, nå har jeg lenge og langt forsøkt å få til litt gamle takter her inne. Med andre ord prøve å lage litt helvete. Men nei det har blitt så mange softe XC folk her så det nytter ikke. Det var anderledes med stifolket med blåbærlyng i buksa og reinslav på haka.

Jeg må medgi at det ikke kommer noe stativ på "enka", likeså at en av de tre kamelene mine blir å se til sommers.

Å vite betyr lite, om man ikke vet hva det skal brukes til.

< TOC >

#1359896 - 27/03/2012 13:24 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: StigB]
RazeFaze Offline
[sensurert]

Sitat: StigB

Fanken Harald, nå har jeg lenge og langt forsøkt å få til litt gamle takter her inne. Med andre ord prøve å lage litt helvete. Men nei det har blitt så mange softe XC folk her så det nytter ikke. Det var anderledes med stifolket med blåbærlyng i buksa og reinslav på haka.

Jeg må medgi at det ikke kommer noe stativ på "enka", likeså at en av de tre kamelene mine blir å se til sommers.

Drit i avsløringa da, hvilken skive er det på det bildet? Hvor stor er den, hva veier den i 160mm? Hvor kan jeg kjøpe den? Billigst?

Og giret? Er det x7-9-0-ellerX? Hva veier den? Er det solgt?

#1360033 - 27/03/2012 16:03 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: RazeFaze]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

I svarte helvete, har du drekki for mye girolje igjen nå da.

Det ekke no for deg, det er ei slik plastikkramme som nok allerede er resirkulert til isolasjon.

Redigert av StigB (27/03/2012 16:04)

< TOC >

#1360517 - 28/03/2012 10:25 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: StigB]
larsb Offline

[sensurert]

Sted: Bjølsen, Oslo
Jeg blir så provosert av at de elitistene som trur de eier hele forumet skal prøve å bestemme over alle andre og rakke ned på de som har flaskestativ. Bare fordi dere ikke kan sykle mer enn 200 meter uten å stoppe å spise sjokolade og ta bilder av en i klovnebukse som "bare skal prøve en gang til" så betyr ikke det at de av oss som faktisk orker å sykle opp en liten kneik uten å dytte er mindreverdige bare fordi vi ikke pakker med en stappfull ryggsekk på en tur på fire kilometer.

Det er et jævla bæggityranni her inne. Har du ikke årets hypesekk, dæltung sykkel du dytter masse, hjelm med skygge og bukser større enn en gjennomsnittlig gangsterrapper. Og i tillegg knebeskyttere som gjør at du får gnagsår av å bruke pedalene i mer enn fem minutter så er du liksom ikke verd noenting da.

I tillegg er flaske praktisk helt overlegent. Det er det ingen tvil om. Det er bare å åpne kjeften og sprute inn man slipper å suge i seg med makspuls. Men det betyr vel ikke noe for de som aldri er andpustne tenker jeg. Flasker går i oppvaskmaskinen og da er reine. Det er ingen smak av fjorårets ripssaft og langhårete agressive bakterier eller styr med frysing og dentaltabletter. For ikke å snakke om hvor lett det er å fylle opp en flaske underveis. Bare å dyppe i bekken. Skal man fylle en sekk må jo hele godteposen tømmes utover får å få opp blæra. For ikke å snakke om å puksle alt nedi sekken igjen.

Til slutt vil jeg nevne at en flaske veier kanskje 100 gram mens en sekk av motemodell ligger på rundt 750 gram. Det burde i alle fall bety noe.

Til slutt vil jeg bare sammenligne med vin. Den gode vinen kommer i flaske, den kjipe i en plastsekk. Trenger jeg å si mer?

LarsB

#1360524 - 28/03/2012 10:34 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: larsb]
larsb Offline

[sensurert]

Sted: Bjølsen, Oslo
Jeg blir så provoser av de lycranissene som sier at deres grusracermåte å sykle på er den eneste rette. De står der i proffdraktene sine og strutter med midtlivskrisemagene og alt for dyre hardroxcer og tror de kan bli eliteutøvere etter fyllte 35 bare de kjøper de mest aereodynamiske Jawbonebrillene og melder seg på birken.

De har ikke fatta noenting. Terrengsykling handler ikke om å kjør ned unger og barn mellom Sognsvann og Ullevållseter to måneder i året. Det handler om naturopplevelser, kameratskap og gleden over mestring. Flakestativer har ingen rolle i noen ting av dette. Det er bare ett stressymbol.

En hel del av gleden ved å være ute i naturen er å kunne klare seg selv. Ikke bare ringe hjem for den minste lille punktering. Da er det naturlig å ha med utstyr så man kan klre seg. Sekk er det beste stedet å ha dette. Ikke små kjipe skranglete setevesker. Når drikken er i sekken har man den alltid tilgjengelig, og slipper å ta hendene av styret for å drikke mens man cruxer. Men det er jo noe lycragruseliten ikke aner hva er for noe der de ligger med nesa på pulsmåleren helt uten hensyn til noen som kommer i veien for persen de skal sette på ring fire så de har noe å skryte til de andre underdirektørene om i morra.

Hvis de bare kom seg ut på sti ville det blitt folk av dem også, i alle fall hvis de fikk prøve en skikkelig stisykkel med 150 mm vanding og skikkelig plushe demperer og 2,4 BBGG på Flow. Da hadde vi sluppet rittstressinga og kunne tatt flere bamsemumsbilder!

LarsB

Redigert av larsb (28/03/2012 10:35)

#1360533 - 28/03/2012 10:40 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: StigB]
dybvik Offline
Medlem

Nå snakker vi... ICON_TONGUE

#1360536 - 28/03/2012 10:43 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: larsb]
baronKanon Offline
[sensurert]

Sted: Not the westside
Kjøpt deg ny stisykkel, LarsB? ICON_SMILE

#1360569 - 28/03/2012 11:27 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: larsb]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

Sitat: larsb
Hvis de bare kom seg ut på sti ville det blitt folk av dem også, i alle fall hvis de fikk prøve en skikkelig stisykkel med 150 mm vanding og skikkelig plushe demperer og 2,4 BBGG på Flow. Da hadde vi sluppet rittstressinga og kunne tatt flere bamsemumsbilder!

Ha ha, endelig kom det. Lars du redda dagen min.

< TOC >

#1360597 - 28/03/2012 12:24 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: larsb]
jens fredrik Offline
Besatt

Sted: Oslo...
Først, LarsB, takk for tidenes oppsummering av debatten og de såre følelsene som hersker på hver side av gjerdet.

Så, jeg har i dag kjøpt meg det som må kunne karakteriseres som rittsykkel. Den er attpåtil en 29er og har karbonramme. Det jeg lurer på, LarsB(M@rtin må gjerne også komme til unnsetning): Er min identitet som stisyklist kun en sosial konstruksjon og innebærer det at jeg må kjempe mot den med all min begrensede kløkt? Vil jeg fremstå som et fritt og upåvirket individ om jeg sykler med baggy shorts, men ikke knebeskyttere, tar av skjermen på min Giro Xen og bruker både sekk og flaskestativer på tur? Eller vil det rett og slett være patetisk knoting som fremhever hvor stakkarslig jeg er som lar meg definere av omverdenens syn på mine aktiviteter på to hjul?

Redigert av jens fredrik (28/03/2012 12:25)

#1360608 - 28/03/2012 12:39 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: HaraldW]
Kjesk Offline
Avhengig

Sted: Riktig side av Mjøsa
Sitat: HaraldW

Søren - trodde Jan Erik Larssen bare holdt på med automobiler jeg!

#1360681 - 28/03/2012 13:48 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: Kjesk]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

He he, ut fra sveisen regner jeg med den var til meg. Og til det er det bare å si; nei så søte vi er den alderen ICON_SMILE

Fra Einar Gelius, å nå til Jan Erik Larssen. he he.

< TOC >

#1360693 - 28/03/2012 14:01 Re: Møkk lei vann i sekk. [Re: StigB]
Kjesk Offline
Avhengig

Sted: Riktig side av Mjøsa
ICON_SMILE

Side 4 av 4 < 1 2 3 4