Side 1 av 15 1 2 3 ... 14 15 >
Muligheter
#1370246 - 12/04/2012 15:38 "bare være venner"
brandonman:) Offline
Ringrev

Sted: oslo
vet dette er et sykkelforum men må bare få det ut, går på 9. og er blitt god venn med en jente i klassen. etter noen måneder begynte jeg å få følelser for henne. og i de siste ukene er det sånn at jeg har blitt forelska i henne, og alt for glad i henne. hele tida hr vi flørtet som gærninger, smilt til hverandre og sett inn på hverandres øyner lenge og bare ja... idag var vi på klassetur og på vei hjem i t-banen så snakket vi og bare stirra på hverandre noen stunder. smilte til hverandre og ja,nesten litt magisk. når jeg kommer hjem så begynner jeg å chatte med henne på face, hun begynte å mase om hvem jeg likte og kom med navn, til slutt klarte jeg ikke mer og jeg skrev at jeg likte henne, hun tok laaang tid på å svare, sikkert 5-10 min, og av og til skrev hun men sendte aldri meldingen. der satt jeg og bare skjelvet og ventet på svar. Hun svarer at hun liker meg som venn og ikke kjærester. og sa at hun hadde lekser og måtte stikke. jeg er helt tom nå, vet ikke åssen jeg føler meg har aldri følt som jeg gjør nå i hele mitt liv. en merkelig følelse, føler meg så jævla dum, skulle aldri skrevet det på FB men jeg trodde hun virkelig likte meg. og jeg kjenner henne godt nok og vet at hun har følelser for meg og, så det er mange svar som står usvart. det verste er at jeg skal se henne på skolen imorgen,burde jeg bare jeg bare ta en prat med henne og få alt avvklart? eller bare glemme henne, nei foresten det klarer jeg ikke,hun er jo den første jenta jeg har vært så forelska i ,hun er den eneste jeg har tenkt på i flere uker så hun klarer jeg ikke å glemme. faen har jeg ødelagt alt?har jeg forsatt en sjanse? jeg trodde vi hadde noe spesielt, føler meg for jævlig.

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1370272 - 12/04/2012 16:01 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
emja Offline
Tørr bak øra

Sted: Bergen
Sikkert mange på forumet som er endel eldre enn deg, tror på generell basis at de fleste vil si at de heller angrer på ting de ikke gjorde enn ting de gjorde da de var rundt din alder.
Ta initiativ, vær deg selv og vis interesse. Snakk med henne. Om du ikke gir deg med første avslag så er ikke toget gått! Kjenner liknende historier der de nå er godt gift.

#1370274 - 12/04/2012 16:03 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
BeefCake Offline
Ivrig

Sted: Oslo
Første kjærligheten er alltid vanskelig å forstå og ofte veldig kjip når det ikke går som man så gjerne vil. Men du skal vite at de aller fleste har vært i lignende situasjoner, men at tiden leger alle sår.

At hun liker deg mer som en venn kan bety mange ting, men en ting er nesten alltid helt sikkert og det er at det ikke hjelper å mase, spille såret, eller på andre måter prøve å få oppmerksomhet eller sympati fra henne.

Kjærlighet gjør ofte blind, og det kan fort bli til at man tolker signaler litt off bare fordi man så gjerne ønsker at det var slik. Dere stirret på hverandre lenge og ofte, du så en jente du ble mer og mer glad i, hun så kanskje bare en venn hun virkelig setter pris på.

Alt trenger ikke være ødelagt, men jeg hadde tatt det litt med ro, prøvd å leve livet som normalt, men ikke stresset noe med henne - selv hvor jævelig vanskelig det er. Du går bare i 9. klasse, om litt over ett år så er du klar for vidregående og der vil du fort få nye venner og nye venninner du lett kan falle for.

Det er tøft i starten, men det går over, det kan jeg love deg!

#1370280 - 12/04/2012 16:10 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ringrev

dere har rett,men burde jeg la henne være eller bare ta en prat med henne imorgen og vente og se hva det blir? er forsatt veldig forvirret frown

#1370291 - 12/04/2012 16:20 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: brandonman:)
dere har rett,men burde jeg la henne være eller bare ta en prat med henne imorgen og vente og se hva det blir? er forsatt veldig forvirret frown

Du skal ikke la henne være, hvis dere er gode venner. Bare smil, trekk på skuldrene og si at du kanskje sa for mye, men at det er greit hvis dere bare fortsetter å være venner. Hvis det virkelig er noe der så kommer det naturlig etter hvert. Så ta vare på henne som venn, men ikke "gjør alt" for henne som en annen hundevalp. ICON_SMILE

#1370293 - 12/04/2012 16:21 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

Sted: Nord-Trøndelag
Hehehehe... søtt.

Det er jenta som bestemmer om det blir noe forhold. Men jenter liker ikke gutter som må tigge seg til forhold.

Jeg ville spurt henne åpent: Du ble så stille når jeg sa jeg likte deg. Så hører du hva hun har å si. Du blir ikke noe mer sammen med henne om du forteller henne hvor mye du liker henne, det er hvor glad hun er i deg som teller.

Hvis hun sier hun ikke er interessert i forhold med deg, så sier du forhold? Hvem snakker om forhold? Jeg hadde lyst på et pulevenn-opplegg. Så er du sjefen igjen. Og hvis hun sier "vi kan vel være venner?" Da sier du "bare dersom du kommer med kake og snop til meg"

#1370294 - 12/04/2012 16:23 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
Ringrev

Sitat: Dan

Du skal ikke la henne være, hvis dere er gode venner. Bare smil, trekk på skuldrene og si at du kanskje sa for mye, men at det er greit hvis dere bare fortsetter å være venner. Hvis det virkelig er noe der så kommer det naturlig etter hvert. Så ta vare på henne som venn, men ikke "gjør alt" for henne som en annen hundevalp. ICON_SMILE

blir vanskelig å la være med det blir vanskelig å være hennes venn også. å se henne igjen og bare smile og trekke på skuldrene, som jeg gleder meg til imorgen allerede...

#1370295 - 12/04/2012 16:24 Re: "bare være venner" [Re: A4-Biorobot]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: A4-Biorobot
Hehehehe... søtt.

Det er jenta som bestemmer om det blir noe forhold. Men jenter liker ikke gutter som må tigge seg til forhold.

Jeg ville spurt henne åpent: Du ble så stille når jeg sa jeg likte deg. Så hører du hva hun har å si. Du blir ikke noe mer sammen med henne om du forteller henne hvor mye du liker henne, det er hvor glad hun er i deg som teller.

Uventet klokt og nøkternt skrevet fra den kanten.

Quote:
Hvis hun sier hun ikke er interessert i forhold med deg, så sier du forhold? Hvem snakker om forhold? Jeg hadde lyst på et pulevenn-opplegg. Så er du sjefen igjen. Og hvis hun sier "vi kan vel være venner?" Da sier du nei. Vil ikke være venner med deg mer. Og så kutter du all kontakt.

Og derr var vi tilbake på forventet nivå. ICON_WINK

#1370297 - 12/04/2012 16:25 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

Du skal ikke la henne være, hvis dere er gode venner. Bare smil, trekk på skuldrene og si at du kanskje sa for mye....

Neineineineineineineineineinei.... Du sier ikke noe for å gjøre det lettere og mer behagelig for damer. Ikke reduser deg selv, og gjør deg mindre attraktiv ved å velge usexy "kanskje" formuleringer. La dama prate. Du konfronterer åpent. Så er du frekk eller avvisende.

#1370299 - 12/04/2012 16:26 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Stig Wigum Offline
Entusiast

Sted: Sogndal / Bergen
Beste råd jeg kan gi deg på bakgrunn av egen erfaring er:

vær deg selv, ta det chill, og ikke push henne!

Du har det nok ganske komplisert akkurat nå, men i realiteten er saken ganske enkel. Enten er hun keen på deg, eller så er hun ikke (mer eller mindre). Du må forholde deg til realiteten hva den måtte vise seg å være, vær en mann så godt du kan ICON_SMILE. Husk 2 ting til:

Om et par uker vil du kanskje se tilbake på og le av hele greien....

Og hvis du graver deg ned i din egen "depp" så blir det bare verre!

Husk at millioner av menn har (sannsynligvis) hatt det akkurat som deg en eller flere ganger i løpet av livet.

Lykke til, jeg heier på deg ICON_SMILE

#1370300 - 12/04/2012 16:26 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

Sitat: Bioroboten
Hvis hun sier hun ikke er interessert i forhold med deg, så sier du forhold? Hvem snakker om forhold? Jeg hadde lyst på et pulevenn-opplegg. Så er du sjefen igjen. Og hvis hun sier "vi kan vel være venner?" Da sier du nei. Vil ikke være venner med deg mer. Og så kutter du all kontakt.

Og derr var vi tilbake på forventet nivå. ICON_WINK

Du var kjappere enn innenriksministerens redigeringsavdeling. :-)

#1370301 - 12/04/2012 16:26 Re: "bare være venner" [Re: A4-Biorobot]
Ringrev

Du skal ikke la henne være, hvis dere er gode venner. Bare smil, trekk på skuldrene og si at du kanskje sa for mye....

Neineineineineineineineineinei.... Du sier ikke noe for å gjøre det lettere og mer behagelig for damer. Ikke reduser deg selv, og gjør deg mindre attraktiv ved å velge usexy "kanskje" formuleringer. La dama prate. Du konfronterer åpent. Så er du frekk eller avvisende.

hva om hun er like forvirret og hun ikke kommer til meg da?

#1370302 - 12/04/2012 16:29 Re: "bare være venner" [Re: Stig Wigum]
Ringrev

Sitat: Stig Wigum
Beste råd jeg kan gi deg på bakgrunn av egen erfaring er:

vær deg selv, ta det chill, og ikke push henne!

Du har det nok ganske komplisert akkurat nå, men i realiteten er saken ganske enkel. Enten er hun keen på deg, eller så er hun ikke (mer eller mindre). Du må forholde deg til realiteten hva den måtte vise seg å være, vær en mann så godt du kan ICON_SMILE. Husk 2 ting til:

Om et par uker vil du kanskje se tilbake på og le av hele greien....

Og hvis du graver deg ned i din egen "depp" så blir det bare verre!

Husk at millioner av menn har (sannsynligvis) hatt det akkurat som deg en eller flere ganger i løpet av livet.

Lykke til, jeg heier på deg ICON_SMILE

så du mener jeg skal la ting være og bare chille? og vente på at hun kommer til meg for å avklare saken?

#1370303 - 12/04/2012 16:30 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

Ja, hva da? Det er da ikke gitt at du kan si noe som helst som får denne dama interessert i deg. Slæpp off.
Er det ikke eurythmics som sier: better to have lost in love than never to have loved at all?
Du kommer til å oppleve å bli dumpa og avvist igjen og igjen og igjen og igjen til du kommer opp i åra. Det er sånn det er å være mann. Ikke sutre nå. Trøst deg med at du kommer over det, og at det kommer til å komme flere, bare du er sosial nok.

#1370305 - 12/04/2012 16:30 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Dan Offline
[sensurert]

Det som er viktig nå, uansett hva disse andre machoene her prøver å overbevise deg om, er å prøve å beholde henne som venn. Sjansen for at hun skal komme løpende etter deg hvis du snur deg vekk og overser henne er minimal og bygger på gamle myter. Sjansen for at hun skal ta imot deg hvis du ruller rundt på gulvet som en flink bisk er minimal, fordi det er veldig usexy. Altså, jobb med vennskapet og la det bli det det blir. Noen ganger blir det forhold av det, andre ganger blir bare et godt vennskap.

#1370307 - 12/04/2012 16:31 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Søk hjelp!

Sted: Mjøndalen
Hæ? Kan gutter og jenter være venner?

#1370308 - 12/04/2012 16:31 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

så du mener jeg skal la ting være og bare chille? og vente på at hun kommer til meg for å avklare saken?

Nei, du skal chille, men du trenger ikke holde deg kunstig og furtent unna - du lodder stemninga og poker henne i real life. Så er du litt mindre dramatisk enn du virker her.

#1370309 - 12/04/2012 16:34 Re: "bare være venner" [Re: JonahHex]
A4-Biorobot Offline
Entusiast

Sitat: JonahHex

Jaja. Går helt fint, så lenge det ikke er seksuell tiltrekning inne i bildet den ene veien.

Hei TS, hvis hun spør om dere skal være venner, kan du ikke bare se at dere kan se an litt hva dere har lyst til etterhvert? Så fortsetter ting å være uforpliktende?

Jeg er ikke noen macho, jeg bare registrerer at folk som ikke er macho ofte får litt mer pes og plager fra både damer og menn...

Redigert av A4-Biorobot (12/04/2012 16:42)
Rediger grunn: drittastatur

#1370310 - 12/04/2012 16:37 Re: "bare være venner" [Re: JonahHex]
Ringrev

godt spørsmål, jeg tror at det går ann å like henne og være hennes venn,men alt du ønsker er å bli sammen med henne? jeg tror det er bare å bygge på vennskapen og se om det blir mer følelser ut av det? ICON_LAUGH

#1370313 - 12/04/2012 16:39 Re: "bare være venner" [Re: A4-Biorobot]
Ringrev

"Hei TS, hvis hun spør om dere skal være venner, kan du ikke bare se at dere kan se an litt hva dere har lyst til etterhvert? Så fortsetter ting å være uforpliktene?"

kan jo det,men åååh... jeg vet ikke?

#1370318 - 12/04/2012 16:43 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Sykkelbob Offline
Besatt

Sted: Vestfold
Sitat: Biorobot

Synes vel dette er det beste inspillet hittil. Hvis du klarer å være rak og spørre henne om dette, og deretter ta i mot det svaret hun kommer med uansett hva det måtte være, så har du i hvertfall vist det som moden og enkel å forholde seg til.

Alle mulige former spill ender bare i fjas. Å velte dine følelser utover henne er usjarmerende. Det samme er å løpe etter henne som en liten valp.

Du må nok stålsette deg på å ta det som en mann. Sorry to say, men det er trolig ikke siste gangen. Og før du vet ordet av det så faller du for en helt annen, som du synes er enda bedre. Jeg tror også at det å fortsette med et platonisk vennskap etter at en av partene har forelsket seg i en annen, er lite realistisk. Enten vil hun trekke seg unna, eller så vil du bli lei av å gå der og holde tilbake følelsene dine.

Men det er jo bare å la tiden vise.

Det er selvfølgelig en mulighet for at hun er veldig usikker på følelsene sine og ble så paff av beskjeden din at hun ikke helt visste hva hun skulle si. I så fall har du alt å vinne på å være rak i ryggen og vise henne at du er helt ok å forholde seg til okke som. Så kanskje hun finner ut av følelsene sine etter hvert, og kommer med utspill på det. Men ikke håp for mye... ICON_WINK

#1370323 - 12/04/2012 16:47 Re: "bare være venner" [Re: Sykkelbob]
Ringrev

Sitat: Sykkelbob
Sitat: Biorobot

Synes vel dette er det beste inspillet hittil. Hvis du klarer å være rak og spørre henne om dette, og deretter ta i mot det svaret hun kommer med uansett hva det måtte være, så har du i hvertfall vist det som moden og enkel å forholde seg til.

Alle mulige former spill ender bare i fjas. Å velte dine følelser utover henne er usjarmerende. Det samme er å løpe etter henne som en liten valp.

Du må nok stålsette deg på å ta det som en mann. Sorry to say, men det er trolig ikke siste gangen. Og før du vet ordet av det så faller du for en helt annen, som du synes er enda bedre. Jeg tror også at det å fortsette med et platonisk vennskap etter at en av partene har forelsket seg i en annen, er lite realistisk. Enten vil hun trekke seg unna, eller så vil du bli lei av å gå der og holde tilbake følelsene dine.

Men det er jo bare å la tiden vise.

Det er selvfølgelig en mulighet for at hun er veldig usikker på følelsene sine og ble så paff av beskjeden din at hun ikke helt visste hva hun skulle si. I så fall har du alt å vinne på å være rak i ryggen og vise henne at du er helt ok å forholde seg til okke som. Så kanskje hun finner ut av følelsene sine etter hvert, og kommer med utspill på det. Men ikke håp for mye... ICON_WINK

du er smart ICON_WINK... må jo rett og slett prøve meg sakte fram og vise hvor moden jeg er;)blir det noe av vennskapet så er det jo drømmesituasjonen, ellers så får jeg bare finne meg i det motsatte.

Redigert av brandonman:) (12/04/2012 16:48)

#1370328 - 12/04/2012 16:56 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ringrev

uff... lurer på åssen hun har det nå... :/

#1370383 - 12/04/2012 18:07 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

Sted: I et horn på veggen

Det som er viktig nå, uansett hva disse andre machoene her prøver å overbevise deg om, er å prøve å beholde henne som venn. Sjansen for at hun skal komme løpende etter deg hvis du snur deg vekk og overser henne er minimal og bygger på gamle myter. Sjansen for at hun skal ta imot deg hvis du ruller rundt på gulvet som en flink bisk er minimal, fordi det er veldig usexy. Altså, jobb med vennskapet og la det bli det det blir. Noen ganger blir det forhold av det, andre ganger blir bare et godt vennskap.

Jepp, henger meg på deg Dan. Mange fornuftige strofer nok en gang.Tror dette er veien i dag. I min ungdom gikk vi rett på sak "skal vi være sammen" og da er "sammen" ensbetydende med steget før forlovelse. Ble svaret nei, gikk turen til neste. Når det nære beite var brukt opp ble det med fare for realt med juling å stikke til nabo beite. I dag tror jeg ikke dette ville ført til noe som helst.

Åkkesom oppfører en seg som en venn kan gevinsten en dag komme, om ikke så vil man høyst sannsynlig ha en god venn venn.

Å vite betyr lite, om man ikke vet hva det skal brukes til.

< TOC >

#1370390 - 12/04/2012 18:19 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ringrev

føler jeg har ødelagt alt jeg, men er på en måte like forelsket... savner henne til og med og lurre på åssen hun har det, kansje hun ble lei seg? blir godt å snakke med henne imorgen og får håpe håpe vennskapet mellom oss blir som vanlig igjen. ICON_SMILE

#1370392 - 12/04/2012 18:23 Re: "bare være venner" [Re: JonahHex]
kjerts Offline
Besatt

Sted: Trondheim

http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

#1370394 - 12/04/2012 18:29 Re: "bare være venner" [Re: kjerts]
Ringrev

Sitat: kjerts

http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

thumbs up, ;)er man venn med en jente så begynner man å like den jenta, umulig å la vær...

#1370411 - 12/04/2012 18:45 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Jacobsen Offline
Entusiast

Sted: Trondheim
Jeg vil ihvertfall si at du ikke gjorde noe galt når du sa du likte henne. Det var vel egentlig veldig riktig gjort. Dessverre fikk du ikke den responsen du hadde håpet på, men sånn er det iblandt. Da må du bare ta det som en mann og komme deg videre. (selv om det ofte kan være vanskelig) Du bør jo fortsette å være venn med henne, og kanskje hu kommer litt mer "på gli" og ombestemmer seg litt etter hvert, men ikke dvel alt for mye ved henne når du i utgangspunktet har fått bekreftet at hun ikke er interessert på "den" måten.

Forøvrig så synes jeg videoen kjerts postet her var genial.

Du er forøvrig ikke den eneste som sliter med dette, om det er noen trøst. Det å forstå hva i alle dager kvinnfolka egentlig vil er noe menn har slitt med i alle år. Det ene øyeblikket kan man være skråsikker på at hun er på g, før du i det neste står der og lurer på hva faen som skjedde.

#1370412 - 12/04/2012 18:46 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Dan Offline
[sensurert]

føler jeg har ødelagt alt jeg, men er på en måte like forelsket...

Det tror jeg ikke du trenger å tenke på. Du skrev dette:

Quote:
hun begynte å mase om hvem jeg likte og kom med navn, til slutt klarte jeg ikke mer og jeg skrev at jeg likte henne

Hvis jeg skal amatørpsykoanalysere henne så tror jeg hun hadde en veldig sterk anelse om at du likte henne og at hun på en forfengelig måte ønsket å få det bekreftet, bare at hun ikke ante hva hun skulle gjøre med svaret da det kom. Så langt hadde hun muligens ikke tenkt. Så hvis noen har ødelagt noe så vil jeg si at det er hun, ved at hun har trukket dette ut av deg litt for tidlig. Kvinner er jo like smarte som menn, men det betyr dessverre også at tenårsjenter er like småkørka som tenårsgutter. No offense. ICON_SMILE

#1370420 - 12/04/2012 18:56 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
Ringrev

føler jeg har ødelagt alt jeg, men er på en måte like forelsket...

Det tror jeg ikke du trenger å tenke på. Du skrev dette:

Quote:
hun begynte å mase om hvem jeg likte og kom med navn, til slutt klarte jeg ikke mer og jeg skrev at jeg likte henne

Hvis jeg skal amatørpsykoanalysere henne så tror jeg hun hadde en veldig sterk anelse om at du likte henne og at hun på en forfengelig måte ønsket å få det bekreftet, bare at hun ikke ante hva hun skulle gjøre med svaret da det kom. Så langt hadde hun muligens ikke tenkt. Så hvis noen har ødelagt noe så vil jeg si at det er hun, ved at hun har trukket dette ut av deg litt for tidlig. Kvinner er jo like smarte som menn, men det betyr dessverre også at tenårsjenter er like småkørka som tenårsgutter. No offense. ICON_SMILE

hehe, du har rett, men faen så jævlig mange tanker som surrer i hodet nå, hadde nok fra før av også blir det fler... kan man få kjøpt tidsmaskiner på nett??

Side 1 av 15 1 2 3 ... 14 15 >