Side 2 av 15 < 1 2 3 4 ... 14 15 >
Muligheter
#1370422 - 12/04/2012 18:57 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
brandonman:) Online
Ringrev

Sted: oslo
Hvis jeg skal amatørpsykoanalysere henne så tror jeg hun hadde en veldig sterk anelse om at du likte henne og at hun på en forfengelig måte ønsket å få det bekreftet, bare at hun ikke ante hva hun skulle gjøre med svaret da det kom. [/quote]

men hvorfor spurte hun meg ikke face to face?

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1370439 - 12/04/2012 19:14 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
OveR Offline
Apartheidmotstander
Besatt

Sted: Oslo
Hun gjorde det jo på face? ICON_WINK

mvh OveR

#1370444 - 12/04/2012 19:21 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ringrev

face to face, ikke på fb? ICON_WINK

#1370469 - 12/04/2012 19:56 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Jacobsen Offline
Entusiast

Sted: Trondheim
Sitat: brandonman:)
men hvorfor spurte hun meg ikke face to face?
Jeg gjetter at hun kanskje ikke helt tør å spørre om noe sånt face to face.

#1370506 - 12/04/2012 20:41 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ringrev

hun har veldig mye selvtilit men når det gjelder følelser så er ikke hun den mest åpne for å si det sånn ICON_WINK

#1370628 - 12/04/2012 22:28 Re: "bare være venner" [Re: A4-Biorobot]
Stig Wigum Offline
Entusiast

Sted: Sogndal / Bergen
Sitat: A4-Biorobot

så du mener jeg skal la ting være og bare chille? og vente på at hun kommer til meg for å avklare saken?

Nei, du skal chille, men du trenger ikke holde deg kunstig og furtent unna - du lodder stemninga og poker henne i real life. Så er du litt mindre dramatisk enn du virker her.

Yes, det var en grei forklaring. Ikke sitt å vent på henne, men ikke vær innpåsliten heller, - en fin mellomting, balansegang er viktig i alle situasjoner. Prøv deg fram, det er eneste måten å lære på.
Det at du legger inn en tråd her for å rådføre deg er bra og tøft gjort av deg!
Da jeg var 14/din alder hadde jeg aldri turd det samme.

Det er vanskelig å gi et eksakt svar på hva du skal gjøre og hvordan, gjennom en slik tråd, da måtte jeg kjent deg (og henne).

Oppsummering:

Enten funker det, eller så funker det ikke. Hvordan DU takler det er i stor grad bestemmende for DIN lykke. Min far gav meg et knallgodt råd, da jeg var 20 og sleit jævlig med en jente som dumpet meg. Han ba meg tenke slik: " Ingen i verden skal få sjansen til å trøkke deg ned i dritten, Stig. Det er kun DU som bestemmer over din egen lykke. De ordene forandret meg fra en sutrekjerring til en stødig kar. ICON_SMILE (nå må du ikke tro at jeg kaller deg en sutrekjerring, men jeg tenker at disse små rådene kan guide deg litt kanskje ICON_SMILE Keep it up!

#1370639 - 12/04/2012 22:39 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Raskall Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo by day, Fredrikstad by ni...
Vær deg selv, vær ikke avvisende og ha det gøy.

Men du har gjort noe jeg ikke turde å gjøre da jeg var 15. Du fortalte hva du føler.

Jeg var hemmelig forelska i ei jente i klassen i hele barne-, ungdom- og videregående-skole. Da skiltes våre veier. Jeg møtte henne igjen i fjor sommer og vi satt og nøt noen kopper og mimring sammen. Hun fortalte at hun har vært gift og hatt det ganske rævva. Etter en lang og stygg skilsmisse hadde hun endelig kommet seg ovenpå og begynt på livet sitt 20 år for sent.

Jeg fortalte henne også, som et humoristisk poeng, at jeg var kjempeforelska i henne i mange år. Da ble hun litt halvtrist og sa til meg: "Jeg var kjempeforelska i deg også". I det hun sa lå det også toner av "hva om vi hadde blitt sammen".

Du har fortalt hva du føler. Du har gjort ditt. Valget er nå hennes og det beste du kan gjøre er, som sagt, å være deg selv og være kompis med henne.

Det å mekke sykkel er nesten like gøy som å sykle. ICON_SMILE

#1370693 - 12/04/2012 23:10 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Flexo Offline
Tørr bak øra

Sted: Tjomsø
Denne tråden er beste og mest ærlige på lang tid. Det høres ut som du har rotet deg opp i en skikkelig smørje. Og det kommer ikke til å bli den siste.Men sånn er livet. Trøst deg med at du gjorde det riktige ved å fortelle hun at du liker henne. Bare tenk hvis du ikke hadde gjort det, da hadde i hvertfall ingenting skjedd. Her har du alt å vinne og lite å tape.
Det å lufte dine følelser på fb virker for meg som en god måte å gjøre det på. Det er en arena som på en måte er ufarlig og ikke så konfronterende. Og i tillegg er det ofte lettere få ut slike ting som tekst og ikke tale. Som nevnt tidligere virket det som veninnen din fisket etter ett eller annet. Som jeg ser det er du som er den modne i situasjonen, siden du la dine følelser på bordet og nå er ballen i hennes hender.
angående morgendagen så ser jeg ingen problem med at du tar det opp med henne for å klarne opp luften, jo lengre tid det tar jo kleinere blir det. Og i verste fall hvis hun ikke er keen på deg så er det vel bare å finne seg i det. Selv om du er forelsket så tror jeg ikke du vil være i et forhold med noen som ikke gjengjelder følelsene, det kommer bare å gå til helvete (tro meg!).
Og om du føler at du har driti deg ut, så har du ikke det. Som mange tidligere har nevnt så er det ikke alle som hadde hatt guts til å gjøre det du gjorde. I verste tilfelle har du gitt denne jenta tidenes kompliment ved si hvordan du føler. Bare tenk selv hvordan du hadde følt om noen hadde gjort det med deg. Sp i det stor bildet ingen skade skjedd( kanskje med unntak av egoet ditt).
Bare husk hvis du velger å ta det opp med henne face to face ikke vær et rævhull, vær deg selv.

Lykke til, vi heier på deg! And keep hope alive......

#1370737 - 13/04/2012 00:02 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Albo Offline
Entusiast

hehe, du har rett, men faen så jævlig mange tanker som surrer i hodet nå, hadde nok fra før av også blir det fler... kan man få kjøpt tidsmaskiner på nett??

Syns du bør høre på Dan, syns hans rolle som amatørpsykolog er svært kledelig ICON_SMILE Tror du klarer deg fint da, med verdigheten i behold.

Men dere ungdom og denne Facebooken. Facebook-chatten er jo aktiv dødshjelp til ens sjekke-stil. Det er ingen valpeøyner og silkestemme på Facebook, noe som strengt tatt er helt essensielt når man skal wowe jenter ICON_SMILE

Redigert av Albo (13/04/2012 00:10)

#1370738 - 13/04/2012 00:04 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
bjerkseth Offline
Besatt

Sted: Lierskogen
Man angrer aldri på de damene man prøvde seg på, bare de man ikke hadde baller nok til å be med ut på date ICON_WINK

9. klasse... Det er "glemt" imorgen og så er dere fortsatt venner. Når jenter spør om hvem du liker så har de alltid en baktanke. Plutselig så har du med kake til henne i lunchen hver dag og da er du ute og kjører.

#1370761 - 13/04/2012 03:16 Re: "bare være venner" [Re: A4-Biorobot]
supernalle Online
Søk hjelp!

Sted: Manhattan Beach

Det er jenta som bestemmer om det blir noe forhold.

Å???? Så hvis du har fire-fem damer etter deg så er det fremdeles dama som bestemmer..... nope.... har du nok kunnskap og du ikke er en loser så får du den dama du vil.

Du kommer til å oppleve å bli dumpa og avvist igjen og igjen og igjen og igjen til du kommer opp i åra. Det er sånn det er å være mann.

Har du nok peiling, så vil du aldri komme i en situasjon der du kan definere det som om du blir avvist.... du lar det aldri gå så lang..... det er ikke sånn gamet egentlig fungerer..... mange tror at de må utsette seg for avvisninger, men da gjør de ting feil.

kvinners mål er å styre følelsene dine. Klarer de det så har de..... vunnet. Og da er de ikke intresserte i deg. Kvinner er kun interesserte i menn de ikke kan styre følelseslivet til. Når du setter deg i en situasjon der de kan avvise deg så vet de at de kan styre følesene dine og da synker suksessraten drastisk.

-Steve Jobs

#1370762 - 13/04/2012 03:58 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
supernalle Online
Søk hjelp!

Sted: Manhattan Beach
vet dette er et sykkelforum men må bare få det ut, går på 9. og er blitt god venn med en jente i klassen. etter noen måneder begynte jeg å få følelser for henne. og i de siste ukene er det sånn at jeg har blitt forelska i henne, og alt for glad i henne. hele tida hr vi flørtet som gærninger, smilt til hverandre og sett inn på hverandres øyner lenge og bare ja... idag var vi på klassetur og på vei hjem i t-banen så snakket vi og bare stirra på hverandre noen stunder. smilte til hverandre og ja,nesten litt magisk. når jeg kommer hjem så begynner jeg å chatte med henne på face, hun begynte å mase om hvem jeg likte og kom med navn, til slutt klarte jeg ikke mer og jeg skrev at jeg likte henne, hun tok laaang tid på å svare, sikkert 5-10 min, og av og til skrev hun men sendte aldri meldingen. der satt jeg og bare skjelvet og ventet på svar. Hun svarer at hun liker meg som venn og ikke kjærester. og sa at hun hadde lekser og måtte stikke. jeg er helt tom nå, vet ikke åssen jeg føler meg har aldri følt som jeg gjør nå i hele mitt liv. en merkelig følelse, føler meg så jævla dum, skulle aldri skrevet det på FB men jeg trodde hun virkelig likte meg. og jeg kjenner henne godt nok og vet at hun har følelser for meg og, så det er mange svar som står usvart. det verste er at jeg skal se henne på skolen imorgen,burde jeg bare jeg bare ta en prat med henne og få alt avvklart? eller bare glemme henne, nei foresten det klarer jeg ikke,hun er jo den første jenta jeg har vært så forelska i ,hun er den eneste jeg har tenkt på i flere uker så hun klarer jeg ikke å glemme. faen har jeg ødelagt alt?har jeg forsatt en sjanse? jeg trodde vi hadde noe spesielt, føler meg for jævlig.

Ok, først skal jeg svare på hva du lurer mest på: Hva gjør du nå?

Det aller, aller mest effektive du gjør er å....... ignorere henne fullstendig.

Stå enten med siden eller ryggen til henne (note: når kvinner står med ryggen mot deg så kan det bety at hun er interessert i deg, og det er en fare for å hun tolker det på samme måte). Snakk gjerne med en kompis over hodet hennes, osv, osv.

Ikke prat med henne og unngå interaksjoner med henne (men ikke gå når hun er i nærheten. Stand your ground).

Jenter hater nemlig å bli ignorert og mislikt.
(Spør hun direkte om du ignorer henne, så si: Nei, jeg gjør ikke det, jeg bare så deg ikke)

Men er ikke målet at hun skal like deg da? Og svaret er NEI.

(Nå får du mye livserfaring gratis her, men la gå)

Poenget er: Det å like noen og attraksjon er to forskjellige ting. Det du ønsker å oppnå er attraksjon..... Jenter er totalt kapable til å være attrahert av noen de ikke liker (og bli kjæreste/elsker med personen) (men de liker ofte noen på et eller annet nivå også, jeg følte bare for å nevne ektremtilfellet).

Men husk... selv om hun ikke liker å bli ignorert eller mislikt så er det ikke nødvendigvis deg hun ikke liker, men det er situasjonen. I 99 av 100 tilfeller så vil hun prøve å endre situasjonen..... og du lar henne ikke oppnå å bli likt og/eller ikke ignorert inntil du får det du ønsker (hva nå enn det er).... du forteller henne selvfølgelig aldri det.... hun må lete seg frem til løsningen.

På den annen side, la henne ikke (mis)bruke tiden din... kvinner har nemlig en annen favoritthobby, nemlig å kaste bort tida di (og gjerne pengene dine også).... let derfor etter andre damer samtidig..... det er alltid en penere og bedre dame et annet sted.... så lenge du ikke klarer å ha nok kontroll på følelsene dine at du ikke klarer å løsrive deg fra henne så har du tapt. Livet er alt for kort til å la en dame kaste bort tida di. Og husk, en annen ting damer hater og som øker din attraksjonsverdi, er penere damer.

Så det å komme gående med en penere dame og du ignorerer henne (den opprinnelige dama altså) samtidig, så er det ditt absolutt beste bet.

Frasen "vær deg selv" bør i beste fall tolkes som å være den beste versjonen du kan være av deg selv. Du bør ha litt andre fokus.

Hva gjorde du feil? Du sa at du likte henne før dere ble sammen. Det må du ALDRI gjøre.

Håper det var til hjelp.

-Steve Jobs

#1370775 - 13/04/2012 07:14 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Ringrev

Sitat: supernalle
vet dette er et sykkelforum men må bare få det ut, går på 9. og er blitt god venn med en jente i klassen. etter noen måneder begynte jeg å få følelser for henne. og i de siste ukene er det sånn at jeg har blitt forelska i henne, og alt for glad i henne. hele tida hr vi flørtet som gærninger, smilt til hverandre og sett inn på hverandres øyner lenge og bare ja... idag var vi på klassetur og på vei hjem i t-banen så snakket vi og bare stirra på hverandre noen stunder. smilte til hverandre og ja,nesten litt magisk. når jeg kommer hjem så begynner jeg å chatte med henne på face, hun begynte å mase om hvem jeg likte og kom med navn, til slutt klarte jeg ikke mer og jeg skrev at jeg likte henne, hun tok laaang tid på å svare, sikkert 5-10 min, og av og til skrev hun men sendte aldri meldingen. der satt jeg og bare skjelvet og ventet på svar. Hun svarer at hun liker meg som venn og ikke kjærester. og sa at hun hadde lekser og måtte stikke. jeg er helt tom nå, vet ikke åssen jeg føler meg har aldri følt som jeg gjør nå i hele mitt liv. en merkelig følelse, føler meg så jævla dum, skulle aldri skrevet det på FB men jeg trodde hun virkelig likte meg. og jeg kjenner henne godt nok og vet at hun har følelser for meg og, så det er mange svar som står usvart. det verste er at jeg skal se henne på skolen imorgen,burde jeg bare jeg bare ta en prat med henne og få alt avvklart? eller bare glemme henne, nei foresten det klarer jeg ikke,hun er jo den første jenta jeg har vært så forelska i ,hun er den eneste jeg har tenkt på i flere uker så hun klarer jeg ikke å glemme. faen har jeg ødelagt alt?har jeg forsatt en sjanse? jeg trodde vi hadde noe spesielt, føler meg for jævlig.

Ok, først skal jeg svare på hva du lurer mest på: Hva gjør du nå?

Stå enten med siden eller ryggen til henne (note: når kvinner står med ryggen mot deg så kan det bety at hun er interessert i deg, og det er en fare for å hun tolker det på samme måte). Snakk gjerne med en kompis over hodet hennes, osv, osv.

Ikke prat med henne og unngå interaksjoner med henne (men ikke gå når hun er i nærheten. Stand your ground).

Jenter hater nemlig å bli ignorert og mislikt.
(Spør hun direkte om du ignorer henne, så si: Nei, jeg gjør ikke det, jeg bare så deg ikke)

Men er ikke målet at hun skal like deg da? Og svaret er NEI.

(Nå får du mye livserfaring gratis her, men la gå)

Poenget er: Det å like noen og attraksjon er to forskjellige ting. Det du ønsker å oppnå er attraksjon..... Jenter er totalt kapable til å være attrahert av noen de ikke liker (og bli kjæreste/elsker med personen) (men de liker ofte noen på et eller annet nivå også, jeg følte bare for å nevne ektremtilfellet).

Men husk... selv om hun ikke liker å bli ignorert eller mislikt så er det ikke nødvendigvis deg hun ikke liker, men det er situasjonen. I 99 av 100 tilfeller så vil hun prøve å endre situasjonen..... og du lar henne ikke oppnå å bli likt og/eller ikke ignorert inntil du får det du ønsker (hva nå enn det er).... du forteller henne selvfølgelig aldri det.... hun må lete seg frem til løsningen.

På den annen side, la henne ikke (mis)bruke tiden din... kvinner har nemlig en annen favoritthobby, nemlig å kaste bort tida di (og gjerne pengene dine også).... let derfor etter andre damer samtidig..... det er alltid en penere og bedre dame et annet sted.... så lenge du ikke klarer å ha nok kontroll på følelsene dine at du ikke klarer å løsrive deg fra henne så har du tapt. Livet er alt for kort til å la en dame kaste bort tida di. Og husk, en annen ting damer hater og som øker din attraksjonsverdi, er penere damer.

Så det å komme gående med en penere dame og du ignorerer henne (den opprinnelige dama altså) samtidig, så er det ditt absolutt beste bet.

Frasen "vær deg selv" bør i beste fall tolkes som å være den beste versjonen du kan være av deg selv. Du bør ha litt andre fokus.

Hva gjorde du feil? Du sa at du likte henne før dere ble sammen. Det må du ALDRI gjøre.

Håper det var til hjelp.

wow, akkurat det motsatte av alt de andre har sagt! ICON_WINK får se om jegtør å snakke med henne idag ? ICON_SMILE

#1370777 - 13/04/2012 07:18 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Dan Offline
[sensurert]

Brandonman, det aller, aller første du skal gjøre er... Ikke hør på supernalle. Han er kunnskapsrik når det gjelder sykkel og mye annet, men damer skjønner han ikke bæret av. ICON_WINK

#1370782 - 13/04/2012 07:38 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Raskall Offline
Søk hjelp!

Etter å ha tenkt/sovet litt så har jeg følgende råd:

Hvis du tror du kan takle å være bare venner så få fortalt henne noe ala: "Glem det som skjedde i går. Klart vi kan være venner. Jeg har deg heller i livet som venn enn å miste deg helt".

Tror du det kan bli vanskelig å være venn og du tror det blir vondt å se henne få seg en annen kjæreste så tror jeg det er klokt å beskytte seg selv ved å "kutte henne ut" til forelskelsen har gått over. Vær "på hils" med henne og vær hyggelig om hun begynner å prate med deg. Men ikke oppsøk henne selv.

Vet ikke hvor gode råd dette er, jeg hadde en ungdom full av ulykkelige forelskelser så jeg er nok ingen god rådgiver.

Det som dog ER sikkert er at du innen utløpet av året har blitt forelsket i minst 3 jenter til. ICON_SMILE

#1370784 - 13/04/2012 07:47 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Ketle Offline
Ivrig

Sted: Åsane, Bergen
Hvis du har følelser for dama som er mer enn "bare venner" så fungerer ikke "bare være venner" opplegget. Da er det bedre å kutte henne ut. Du er ung og det kommer masse damer din vei i årene framover. Det nytter ikke å gråte over spilt melk.

Fikk selv den der "bare venner" i fleisen en gang jeg også. Da svarte jeg at "nei takk, venner har jeg nok av." og det ble ikke noe mer. Angrer ikke på det i dag. Bare noen måneder senere traff jeg hun jeg har vært gift med i 12 år.

#1370801 - 13/04/2012 08:08 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
pedaIglipp Online
Søk hjelp!

Sitat: Dan

Brandonman, det aller, aller første du skal gjøre er... Ikke hør på supernalle. Han er kunnskapsrik når det gjelder sykkel og mye annet, men damer skjønner han ikke bæret av. ICON_WINK

Jaha? Hva gjør at du er en større autoritet på området?

Uansett, problemet er at slike 'oppskrifter' oftest er alt for generiske, og inneholder for få sjekkpunkter og justeringspunkter. Det er tross alt snakk om individer, ikke en gjennomsnittsperson. Og dermed kreves det endel erfaring, ala salg, for å klare å gjennomføre slike opplegg. Man må jo øve seg, men det er kanskje ikke så lett å se det som øving når du går på ungdomsskolen og har møtt ditt livs kjærlighet :-)

Supernalle er i det minste konkret og beskriver manipuleringsteknikker som faktisk virker. Men beskrivelsen er kort og tar ikke hensyn til individuelle variasjoner. Det ække sånn at Rihanna blir klengete om jeg overser henne.

Redigert av pedaIglipp (13/04/2012 09:14)
Rediger grunn: auto correct fail
* Ibanez Jem FP77
* Suzuki RVG 250

#1370811 - 13/04/2012 08:23 Re: "bare være venner" [Re: pedaIglipp]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: pedaIglipp
Jaha? Hva gjør at du er en større autoritet på området?

Hvem snakker om autoritet? Jeg snakker om hvem jeg mener en femtenåring gjør best i å høre på, og med henvisning til ting supernalle har skrevet om damer opp gjennom årene så har jeg fått inntrykket av at han er smått misogyn og har dårlige opplevelser av damer. Dermed kanskje ikke den beste mentoren for en forelsket femtenåring.

#1370814 - 13/04/2012 08:25 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
JonahHex Online
Leppedefekt kåbbåj
Søk hjelp!

Sted: Mjøndalen
Noen som har forlest seg på The Game? ICON_SMILE

#1370825 - 13/04/2012 08:39 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
lph Offline
Entusiast

Sted: Lutvannkollen, Oslo
Definitivt. *himler med øynene*

Jeg er jente. (ok, da, jeg er vel nærmere kjerring, jeg er over 40. Samma det.) Hvis dette hadde skjedd meg, hadde jeg ønsket meg 1 ting: å bli møtt dagen etter av en fyr med selvrespekten i behold, som sa noe sånt som "jaja, da var katta ute av sekken. Men du får ta det som et kompliment, og jeg overlever. Si fra om du skifter mening", med et smil. Og som så ga inntrykk av å klare seg fint.

Det er et kjempekompliment å bli godt likt. Det er derimot ikke noe ålreit å føle at man er årsak til andres lidelse, og det er enda verre at noen straffer deg og er kjip og tøff i trynet bare fordi du svarte ærlig på et viktig spørsmål. Eller forsåvidt fordi du ikke helt turte å ta stilling til spørsmålet.

#1370826 - 13/04/2012 08:40 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
pedaIglipp Online
Søk hjelp!

Jeg fikk da inntrykk av at trådstarter var i litt hast og trengte tips til et skippertak med litt effekt, ikke en livsmentor.

Mentor-tingen å si her er jo: Du kan manipulere situasjonen slik og slik, men om du skal gå gjennom livet og bevisst manipulere dine varige relasjoner, ender du opp som et tomt skall.

* Ibanez Jem FP77
* Suzuki RVG 250

#1370833 - 13/04/2012 08:46 Re: "bare være venner" [Re: lph]
pedaIglipp Online
Søk hjelp!

Sitat: lph
Hvis dette hadde skjedd meg, hadde jeg ønsket meg 1 ting: å bli møtt dagen etter av en fyr med selvrespekten i behold, som sa noe sånt som "jaja, da var katta ute av sekken. Men du får ta det som et kompliment, og jeg overlever. Si fra om du skifter mening", med et smil. Og som så ga inntrykk av å klare seg fint.

...
Det er derimot ikke noe ålreit å føle at man er årsak til andres lidelse, og det er enda verre at noen straffer deg og er kjip og tøff i trynet bare fordi du svarte ærlig på et viktig spørsmål. Eller forsåvidt fordi du ikke helt turte å ta stilling til spørsmålet.

Nå var vel ikke oppgaven her 'hvordan la jenta komme seg ut av dette og føle seg best mulig"?

* Ibanez Jem FP77
* Suzuki RVG 250

#1370835 - 13/04/2012 08:50 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Dan Offline
[sensurert]

Nå var vel ikke oppgaven her 'hvordan la jenta komme seg ut av dette og føle seg best mulig"?

Jeg oppfattet oppgaven som dobbel. Helst bli sammen med jenta, men hvis ikke det er aktuelt så i hvert fall klare å fortsette å være venner (noe som ikke er en umulighet uansett hva noen her mener). Og backup-alternativet forutsetter nok at jenta føler seg så bra som mulig. ICON_SMILE

#1370838 - 13/04/2012 08:51 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
silverwrx Offline
Ivrig

Sted: Akershus
hun har veldig mye selvtilit men når det gjelder følelser så er ikke hun den mest åpne for å si det sånn ICON_WINK

Det at hun er "dårlig" til å håndtere egne følelser kan veldig godt være årsaken til at hun ble så stille.

Jenter tenker og analyserer mye som vi menn sier. Så lenge hun ikke har feiltolket noe så er hun vel bare satt ut av det faktum at du liker henne.

Man angrer mer på det man ikke sa, eller ikke gjorde, så bra du sa ting slik som du følte det. Det var jo emnet, og dere har jo hverandres tillit til å snakke om det man snakker om som veldig nære venner gjør.

Bare vær den du har vært, det er den hun har likt.

Herlig historie. Tenker tilbake på de årene, så var det uhyre morsomme og gode tider, men det er jo en bergogdalbane tid på godt og vondt. Mye følelser og tolking. Er liksom en treningstid for erfaringer til bruk senere i livet, så tren riktig;) Blir lettere med tiden!!

Hva jenter liker varierer, noen er trygghetsøkende etter mann med god inntekt og trofast lynne, men selv de trygghetsøkende jentene liker badboys. Akkurat som oss menn (bare bytt ut god inntekt med kjempelekker).

Så strategi fremover klarer du fint selv, det er jeg sikker på!

Du tar IKKE å feier over bestevenninnen hennes, selv om det faktisk kan være en suksessfull oppskrift på å få drømmedama interessert i deg. Kalte den splitt og hersk;) passer til badboy strategien.

#1370840 - 13/04/2012 08:53 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
pedaIglipp Online
Søk hjelp!

Sant nok, men man kommer seg jo ikke fremover hvis man velger chicken-run'et ved alle livets rufsete partier.
* Ibanez Jem FP77
* Suzuki RVG 250

#1370841 - 13/04/2012 08:53 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Reke Offline
Entusiast

Bare fortsett å vær grei gutt du Brandon, så beholder du jenta som god venn, minst.

og glem for all del aldri denne følelsen du beskriver. VM i livserfaring...

#1370849 - 13/04/2012 09:00 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
lph Offline
Entusiast

Sted: Lutvannkollen, Oslo

Jeg oppfattet oppgaven som dobbel. Helst bli sammen med jenta, men hvis ikke det er aktuelt så i hvert fall klare å fortsette å være venner (noe som ikke er en umulighet uansett hva noen her mener). Og backup-alternativet forutsetter nok at jenta føler seg så bra som mulig. ICON_SMILE

Korrekt. Og å bli sammen med jenta forutsetter nemlig også at jenta føler seg bra. Generaliserer jeg glatt ut fra egen erfaring. Og det er jeg jo ikke aleine om ;-)

#1370857 - 13/04/2012 09:09 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Flexo Offline
Tørr bak øra

Sted: Tjomsø
Når det kommer til å bare være venner, så er dette noe du må føle på selv. Det kan enten gå bra eller du kan brenne inne med følelsene dine og grave deg ned i driten.
I min egen situasjon så dumpet samboer, bestevenn og drømmedama meg for besteveninnen under ganske suspekte forutsetninger. Vi tilhører et lite miljø som driver på med den samme hobbyen i en forholdsvis liten by. Så for meg har det vært vanskelig i ha en vennerolle. Nå kan ikke disse to situasjonene direkte sammenlignes, men det å kunne være venner med jenter kan være kompliserte ting som det kanskje ikke er noe poeng i.

Drit i konfirmasjon og denslags formelle rituale som visstnok skal innlemme deg i de voksnes verden. Det er situasjoner som dette som er manndomstesten her i livet.

#1370865 - 13/04/2012 09:14 Re: "bare være venner" [Re: lph]
Raskall Offline
Søk hjelp!

Sitat: lph

Korrekt. Og å bli sammen med jenta forutsetter nemlig også at jenta føler seg bra. Generaliserer jeg glatt ut fra egen erfaring. Og det er jeg jo ikke aleine om ;-)

Når jeg ser hvordan gutter behandler min 17-årige stedatter og hennes venninner er jeg ikke enige med deg. De blir hodestups forelsket i drittsekker og jubler når de blir sammen med dem. De snille guttene som behandler dem bra er ikke kjæreste-emner. Guttene er gjerne også 3-4 år eldre enn dem. "Han sier jo at han elsker meg. Også gir han meg gaver".

Det er merkelig hvor skeiv den emosjonelle utviklingen til gutter og jenter er sett i forhold til alder. Jevnaldrende er nesten aldri på samme emosjonelle modenhet før et godt stykke opp i 20-årene.

#1370867 - 13/04/2012 09:16 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
GeirK Offline
[sensurert]

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...

Han virker uansett ha et bredt erfaringsgrunnlag når han, som har undervist i statistikk, kan hevde at:

I 99 av 100 tilfeller så vil hun prøve å endre situasjonen.....

Side 2 av 15 < 1 2 3 4 ... 14 15 >