Side 3 av 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >
Muligheter
#1370929 - 13/04/2012 10:00 Re: "bare være venner" [Re: ]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: pedaIglipp
Har du da et konkret eksempel hvor du har avvist en svermer som har outet sin interesse for deg, men dere har blitt sammen allikevel?

Jeg har vært den svermeren, og supernalle og A4s betraktninger var mye nærmere den fungerende løsningen enn mykmann-Dans.

"Den fungerende løsningen"? Hva var definisjonen på at det fungerte? At dere sluttet å være forelsket eller at dere ble sammen med den aktuelle jenten?

Jeg har nok alltid gått for en så ærlig linje som mulig. Om det er fordi jeg er god på å være ærlig eller dårlig på å spille skal jeg ikke si noe om. ICON_SMILE Men flere ganger ble resultatet at jeg først var venn og forelsket, så bare venn, og så ble vi sammen likevel og alle forelskelsesfølelsene blusset opp på nytt. Tror den lengste venn-mellom-forelskelsene-perioden var på nesten et år. Så det funker jo beviselig det også, hvis det er et forhold man ønsker og ikke bare et onenightstand. (At hvert forhold unntatt det siste likevel tok slutt var jo bare fordi man fant ut at man likevel ikke passet perfekt sammen og har ikke med venn/forelskelsebiten å gjøre.)

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1370939 - 13/04/2012 10:02 Re: "bare være venner" [Re: Reke]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: Reke
Jeg tipper at forholdet er "uhyggelig og merkelig normalt" i dag. Sett fra trådstarters øyne.

Jeg setter også min tier på denne, og at vår helt i kveld sitter hjemme og er like forvirret som i går. Hang in there! Det går bra til slutt. ICON_SMILE

#1370949 - 13/04/2012 10:09 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Garpen Offline
Besatt

Sted: La Ferme de Lambert
Hah. Min lengste "venn mellom forelskelse" opplevelse var på ca. 10 år! Så skjedde det mye rart i mellomtiden. Og etterpå.

Jeg har ruslet rundt i livet som en ganske snill fyr (noe jeg vil være)- og har faktisk fått pult. Flere ganger. Å spille et spill for å framstå som noe du ikke vil være er jo bare tull.

Fridtjof Nansen

#1370958 - 13/04/2012 10:16 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Stig Wigum Offline
Entusiast

Sted: Sogndal / Bergen
Tenker vår venn har fått masse råd og meninger nå. Før vi overlesser han, så kan i hvertfall jeg komme med en oppfordring: Kom deg "opp og ut" nå ICON_SMILE (kanskje han allerede er igang). Hører du for mye på meningen til 100 forskjellige voksne menn, så er kanskje ikke det ideelt heller. En fin kombo av å høre på andre, samt prøve deg frem selv har jeg troen på ICON_WINK

#1370973 - 13/04/2012 10:31 Re: "bare være venner" [Re: ]
lph Offline
Avhengig

Sted: Lutvannkollen, Oslo
Har du da et konkret eksempel hvor du har avvist en svermer som har outet sin interesse for deg, men dere har blitt sammen allikevel?

Det går litt utenfor det jeg har lyst til å skrive her ICON_SMILE Og raskall har nok også et poeng med at tenåringer ikke er helt på samme plan sopm voksne. Samtidig har jeg en tenåringssønn, og ser at ting er ikke sååå annerledes, selv om tonen er litt kjekkere.

Hovedpoenget mitt var å få fram at nei, ikke alle jenter faller for drittsekkene. Selvsikkerhet og viljen til å stå for det man mener er derimot attraktivt for mange.

Jeg mener også at hun ikke har avvist ham, ikke endelig. Hun har svart foreløpig, på et spørsmål hun ikke var forberedt på, via et medium som egner seg dårlig til å diskutere sånne spørsmål.

#1370978 - 13/04/2012 10:34 Re: "bare være venner" [Re: ]
Dan Offline
[sensurert]

Jeg tror vi vekslet 10 ord i løpet av et halvt år. Men plutselig, og uten noe bidrag fra min side, var jeg visst den heteste karen som var å oppdrive. Og vi er fortsatt gift :-)

Ok, en god nok definisjon på "fungerte". ICON_SMILE

#1370990 - 13/04/2012 10:44 Re: "bare være venner" [Re: ]
Garpen Offline
Besatt

Sitat: Garpen
Jeg har ruslet rundt i livet som en ganske snill fyr (noe jeg vil være)- og har faktisk fått pult. Flere ganger.

Det er vel ikke denne typen 'sammen' som vi snakker om her?

Poenget mitt var vel heller at du kan ha "draget" uten å være fryktelig tøff eller proppfull av machoklisjeer. Og som et tillegg til det så kan det jo være at man faktisk trives bedre i selskap med jenter som verdsetter litt andre ting enn pengene/gavene/avvisningene du måtte finne på å kaste etter de.

Jada. Gaver kan være kult det, men da bør det væer litt gjennomtenkt. (lag en egen tråd om det ...)

Fridtjof Nansen

#1371097 - 13/04/2012 12:09 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sted: Manhattan Beach
Sitat: brandonman:)

wow, akkurat det motsatte av alt de andre har sagt! ICON_WINK får se om jegtør å snakke med henne idag ? ICON_SMILE

Det er forøvrig en annen ting du bør merke deg i livet når det gjelder damer:

Du må bruke din styrke som mann, nemlig emperi og logikk. Er det noe som ikke fungerer så er prøv det diementralt motsatte, og ikke tvihold på noe som i teorien ville ha fungert (spesielt ting som du er sikker på ville fungert på deg).

-Steve Jobs

#1371108 - 13/04/2012 12:15 Re: "bare være venner" [Re: ]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Supernalle er i det minste konkret og beskriver manipuleringsteknikker som faktisk virker. Men beskrivelsen er kort og tar ikke hensyn til individuelle variasjoner. Det ække sånn at Rihanna blir klengete om jeg overser henne.

Jeg har faktisk et liv og det å skrive en fullstendig avhandlig kan jeg nok ikke gjøre her. Jeg må begrense meg.

Men som jeg har sagt i mange andre tråder: Alle personer er litt menn og litt kvinner, rent psykisk. Men de fleste menn er i hovedsak mest menn og de fleste kvinner er mest kvinner. Ja, jeg skriver om det generiske tilfellet..... men tenk igjennom om du faktisk ikke ønsker en jente som er mest mulig jente, også psykisk. Reagerer de ikke som jenter så bør man kanskje finne noe annet.

Eksemplet med Rihanna vil jeg kommentere. Også med henne kan du øke attraksjonsverdien hvis du er i nærheten av henne. Jeg sier ikke at man skal utelukkende bruke en teknikk som ignorering av en dame. Men det var ut fra hans situasjon som jeg kommenterte. Jeg vil absolutt råde en person som er på sjekkeren som er på en fest til å snakke med alle der, også de damene man er interssert i (og de man ikke er interessert i og alle gutta som er der). Men det er mye annet man må tenke på i tillegg.

-Steve Jobs

#1371118 - 13/04/2012 12:24 Re: "bare være venner" [Re: Dan]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sitat: Dan
Jaha? Hva gjør at du er en større autoritet på området?

Hvem snakker om autoritet? Jeg snakker om hvem jeg mener en femtenåring gjør best i å høre på, og med henvisning til ting supernalle har skrevet om damer opp gjennom årene så har jeg fått inntrykket av at han er smått misogyn og har dårlige opplevelser av damer. Dermed kanskje ikke den beste mentoren for en forelsket femtenåring.

Nope, jeg elsker kvinner.... for at de er kvinner og skjønner hvorfor de er slik de er.

Jeg tror jeg har færre dårlige opplevelser med jenter enn menn flest, fordi jeg skjønte ganske tidlig hvordan de fungerer. Da skjønte jeg også at det aldri var nødvendig å utsette seg for det trådstartern har gått pladask inn i. Det er en stor myte om at du må fortelle dama hva du føler for at det skal bli et forhold. Det går an å gjøre ting som er litt smartere enn som så. Er det en ting damer elsker så er det smarte menn....

-Steve Jobs

#1371144 - 13/04/2012 12:57 Re: "bare være venner" [Re: JonahHex]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sitat: JonahHex
Noen som har forlest seg på The Game? ICON_SMILE

Jeg regner med at du mener meg.... men svaret er nei. Jeg er klar over noen av observasjonene hans og de sammenfaller med mine, that's it.

Men det er ofte ønskelig å komme i en situasjon der mange damer ligger langflate etter deg. Det er et godt sted å være. Kvinner kan nemlig forandre væremåten drastisk. Plutselig begynner de å gjøre masse tjenester for deg, "kaste bort" tid på deg, spandere på deg, osv. Det at de er klar over at andre jenter gjør det samme har en forsterkende effekt.

Jenter (generisk sett) er som en løk. Din jobb er å strippe bort lag etter lag, og min erfaring er at hvert nye lag er veldig overraskende...... og positivt. Så hvor lenger du kommer i prosessen så vet du hver gang du treffer en ny jente hva de innholder og hva du har å forholde deg til.

(Men utgangspunktet er alltid at jenter ønsker menn med penger og/eller status (i overført betydning.))

-Steve Jobs

#1371147 - 13/04/2012 13:01 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Ketle Offline
Ivrig

Sted: Åsane, Bergen
Sitat: supernalle

wow, akkurat det motsatte av alt de andre har sagt! ICON_WINK får se om jegtør å snakke med henne idag ? ICON_SMILE

Du må bruke din styrke som mann, nemlig emperi og logikk. Er det noe som ikke fungerer så er prøv det diementralt motsatte, og ikke tvihold på noe som i teorien ville ha fungert (spesielt ting som du er sikker på ville fungert på deg).

Er det noe som ikke fungerer på damer så er det empiri og logikk. Damer er 99 % følelsesstyrt. Prøv å overbevise en kvinne med empiri om at hun tar feil. Prøv noe så enkelt som at det er vitenskaplig bevist at menn tåler mer smerte og er mindre syke enn kvinner. Lykke til!!

#1371154 - 13/04/2012 13:07 Re: "bare være venner" [Re: Ketle]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sitat: Ketle

Er det noe som ikke fungerer på damer så er det empiri og logikk. Damer er 99 % følelsesstyrt. Prøv å overbevise en kvinne med empiri om at hun tar feil. Prøv noe så enkelt som at det er vitenskaplig bevist at menn tåler mer smerte og er mindre syke enn kvinner. Lykke til!!

Du DISKUTERER IKKE emperi og logikk med damer..... du BRUKER emperi og logikk for å skjønne hvordan damer reagerer følelsesmessig..... og bruker dette....

men din EMPIRISKE observasjon(er) er riktig.

Og av en eller annen grunn så prøver menn flest å jobbe med den ene fattige prosenten logikk, heller enn å dra nytte av de 99% av følelsene.

-Steve Jobs

#1371175 - 13/04/2012 13:33 Re: "bare være venner" [Re: ]
brandonman:) Offline
Ringrev

Sted: oslo
Nå er jo trådstarter på skolen og har en av sine tøffeste dager. Skal vi ha en liten poll på hvordan det går?

Jeg tipper han såvidt får snakket med henne, men at resultatet er at han ender opp i "venner"-skjærsilden.

hahah du har feil!! ICON_LAUGH glade nyheter til dere som har vært så snille og fullt med på tråden! ICON_WINK for det første så vil jeg takke dere for støttet deres, dette kunne jeg ikke snakket om med andre, men dere har vært flinke og gitt meg hjel og det er jeg kjempe takknemlig for. nå skal jeg fortelle dere litt om det som har skjedd idag. begynte på skolen og bare holdt avstand i de to første timene. etter at timen var ferdig og det ringte for friminutt og jeg var på vei ut av døra så drar hun meg i armen og sier lavt "kom". jeg hadde ikke foventet dette av henne men som sagt hun tar meg i armen og vi går på vei ut av skolebygningen. hun starter med å se meg og smiler, og sarte med å si at jeg er søt,kjekk,snil og tar meg godt ut med skjorte(hadde på skjorte idag;) )og sier at hun også liker meg! ICON_SMILE men at hun aldri har vært på et forhold før og mener hun på en måte ikke er lagd for det. hun er altså usikker på om hun vil beholde meg som venn eller gi seg etter hennes følelser og bli sammen med meg. jeg sier (som en av dere komenterte) at vi kunne prøve det ut,noe helt uforpliktende bare. vi smiler litt til hverandre men hun gir meg ikke noe fasitsvar men litt nøling og spør meg raskt " hva er det med meg du liker så godt?" jeg sa at jeg likte smilet hennes,at hun er så snill,søt og smart og at jeg rett og slett ikke kunna la vær i like henne. hun gir meg den vakreste smilet jeg noen gang har sett før vi går inn i bygningen igjen. vi måtte inn gijen for å legge fra oss bøkene, ved klasserommet står vennegjengen og tullingene måtte selvsagt stoppe meg så jeg ikke for snakket mer med hun. alikevel så stikker jeg og følger henne til klasserommet og legger fra meg bøkene,noe hun også gjør. men hun går til skapet sitt og jeg får ikke sett mer til henne i frminutet(15min). jentene hadde basketkamp i storefri så da fikk jeg heller ikke snakket med henne. eller jo litt etter kampen men det var for å gratulere henne for kampen. dette var da jeg gikk inn i klasseromet. vi hadde en time til og sluttet. desverre måtte jeg ta følge med vennegjengen og fikk ikke sagt god helg til henne. men jeg har tenkt å spørre henne om å finne på noe i helgen så jeg kan spørre henne om hun virkelig vi være sammen med meg? nå er jeg veldi,veldig forelsket og hun så veldig glad ut etter den samtalen vi hadde ICON_SMILE så ja... i dette tilfellet betydde å være venner, at hun rett og slett er usikker. takker for hjelpen folkens, burde jeg finne på noe med henne og spørre hun? ICON_LAUGH

#1371182 - 13/04/2012 13:38 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
hvar Offline
Fersking

Ingen råd å fra meg, men masse lykke til og takk for at du minner meg på at det er helt OK å nærme seg 30! ICON_SMILE

#1371185 - 13/04/2012 13:42 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Reke Offline
Entusiast

Det årnær seg for greie gutter. Da er det ihvertfall ingen krise for vennskapet. Tvert i mot.

Synes også at du er tøff, som tør å diskutere dette med folk som ikke blir enige om shimano er fiskesnelle eller ikke.

Redigert av Reke (13/04/2012 13:43)

#1371192 - 13/04/2012 13:46 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
StEirik Offline
Entusiast

Sted: Bærgen
Sitat: brandonman/
hahah du har feil!! ICON_LAUGH glade nyheter ICON_LAUGH

Se der, ja!

Redigert av StEirik (13/04/2012 13:46)

#1371195 - 13/04/2012 13:47 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
lph Offline
Avhengig

Sted: Lutvannkollen, Oslo
Hurra for brandonman og (kj)ærligheten :-)

#1371220 - 13/04/2012 14:09 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
tygster Offline
Veteran

Sted: Stavanger
Et lite tips fra min side. Alt trenger ikke være så bestemt. Du må nødvendigvis ikke få bekreftet at dere er sammen med en gang. Finn på noe i helgen og hvis det går bra finner dere på noe mer senere og så videre.

#1371221 - 13/04/2012 14:09 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
supernalle Offline
Søk hjelp!

hahah du har feil!!

Ok, så dere er kjærester nå altså????? ikke det nei.... ring meg når dere er det.
Dude, du er ikke i mål før du er i mål. Merk deg de ordene. Så langt er det du som har feil.

Av innlegget så leser jeg: Hun liker ikke å bli mislikt pga av avvisningen og hun vil gjerne at du ligger etter henne.

At hun spør om hva du liker med henne trenger ikke ha noen annen betyding enn at hun vil kontrollere deg enda mer.... for min del ville det slått på alle varsellampene.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er negativt, men det er ingenting i innlegget ditt som tyder på at du er nærmere målet ditt.

-Steve Jobs

#1371234 - 13/04/2012 14:20 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Rednaskela Offline
Ringrev

Sted: Oslo
At hun spør om hva du liker med henne trenger ikke ha noen annen betyding enn at hun vil kontrollere deg enda mer.... for min del ville det slått på alle varsellampene.

Ærlig talt. Gi jenta en sjanse i det minste.

#1371242 - 13/04/2012 14:29 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Cantona Offline
Ringrev

Sted: Melhus, Trøndelag
Fantastisk tråd:)

Lykke til brandon!

Mitt tips: Det er ikke tvingende nødvendig å konkretisere/bekrefte at "nå er vi sammen".. Det beste er om dere kanskje bare glir og flettes til hverandre, og en dag bare innser at "nei, vi har da vel i praksis vært sammen en stund allerede"

Lars E. - Forlova med ei snill og god finnmarksberte med feil og mangler som alle andre.. ICON_SMILE

#1371243 - 13/04/2012 14:31 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Kjartandaddy Online
Besatt

Sted: Skikkelig midt på treet

hahah du har feil!!

Ok, så dere er kjærester nå altså????? ikke det nei.... ring meg når dere er det.
Dude, du er ikke i mål før du er i mål. Merk deg de ordene. Så langt er det du som har feil.

Av innlegget så leser jeg: Hun liker ikke å bli mislikt pga av avvisningen og hun vil gjerne at du ligger etter henne.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er negativt, men det er ingenting i innlegget ditt som tyder på at du er nærmere målet ditt.

Brandonman; lykke til med kjærleiken. Han beskriver kjærleiken som om det er en konkurranse med 1 vinner. Det blir det først når du gifter deg, og det er noen år til ennå vil jeg tro.

#1371249 - 13/04/2012 14:37 Re: "bare være venner" [Re: ]
Ketle Offline
Ivrig

Sted: Åsane, Bergen
Sitat: Ketle
Damer er 99 % følelsesstyrt.

Jeg tror vi må si det sånn at 99% av damene som gidder føre en samtale med Ketle har gitt opp logikk og prøver seg med følelsestyrt interaksjon for å få samtalen til å gå :-)

Du FØLER at jeg ikke hører på logikk?

#1371261 - 13/04/2012 14:42 Re: "bare være venner" [Re: Kjartandaddy]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sitat: Kjartandaddy
Han beskriver kjærleiken som om det er en konkurranse med 1 vinner.

jøss, fortell... den påstanden har vel ingenting med virkeligheten å gjøre, har den vel.....

Verden er full av damer. Mange passer sammen med mange....... ikke la noen kaste bort tida di. Life is short.

-Steve Jobs

#1371262 - 13/04/2012 14:44 Re: "bare være venner" [Re: Ketle]
Clotho_NOR Offline
Veteran

Sted: København
Fantastisk tråd ! Den har satt meg 20 år tilbake i tid, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i trådstarters problemer, bortsett fra at han er mye tøffere enn jeg var i 9.klasse.

Har ikke noen gode råd, utover fokus på å være deg selv. Gjør ting så mye enklere, er min erfaring.

Lykke til !

#1371271 - 13/04/2012 14:48 Re: "bare være venner" [Re: Clotho_NOR]
Raskall Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo by day, Fredrikstad by ni...
Sitat: Clotho_NOR
Fantastisk tråd ! Den har satt meg 20 år tilbake i tid, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i trådstarters problemer, bortsett fra at han er mye tøffere enn jeg var i 9.klasse.

De har fjesboka nå, vet du. ICON_LAUGH Lettere å være tøff på face.

Det å mekke sykkel er nesten like gøy som å sykle. ICON_SMILE

#1371280 - 13/04/2012 14:57 Re: "bare være venner" [Re: brandonman:)]
Garpen Offline
Besatt

Som i mange andre sammenhenger gjelder K.I.S.S.!

Keep It Simple Stupid!

Og lykke til.

Fridtjof Nansen

#1371283 - 13/04/2012 15:00 Re: "bare være venner" [Re: supernalle]
Ringrev

hahah du har feil!!

har j o aldri sagt at vi er sammen, bare at vi er enner og jeg forsatt har en sjanse! nå må du ikke komme med meninger om noen du ikke kjenner til heller. hun ville høre på hvorfor jeg likte henne, so what? man vol jo gjerne høre om sine gode sider? :)hvorfor tenke så mye over et spørsmål og heller bare svare den og føle seg lykkelig? skjerp deg litt ICON_WINK vil gjerne ringe deg om vi noen gang blir sammen,men da må du iså fall ikke ha mensen! ICON_WINK

Redigert av brandonman:) (13/04/2012 15:01)

#1371286 - 13/04/2012 15:02 Re: "bare være venner" [Re: Raskall]
Ringrev

Sitat: Raskall
Sitat: Clotho_NOR

De har fjesboka nå, vet du. ICON_LAUGH Lettere å være tøff på face.

er like tøff på virkeligheten ICON_WINK

Side 3 av 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >