Side 28 av 49 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 48 49 >
Muligheter
#1377951 - 20/04/2012 22:43 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

Sted: Vikhammeråsen, Malvik
Ble Leistadåsen i kveld også. Delvis syklist, delvis sagfører, og for en stor del fotgjenger.

21"-buesaga til ca 70 kroner på Jula fungerer utmerket, endel bedre enn gammel 12"-sag. Slet meg ganske bra ut, utrent som jeg er, så det er litt mer å ta fatt på, ja.

Det skal kanskje ikke så veldig mye mer innsats til før hele rundløypa er åpen igjen, nå.

Åpent til ovenfor yodacruxet nå, og det er endel å ta tak i før flyten er tilbake i flytstien, nedover igjen. Endel mer råtten snø i dag, og endel tyngre enn på onsdag.

Litt usikker mhp. tur i morgen, plikter og prosjekter midt på lørdagen, men har lyst, ja.

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1377960 - 20/04/2012 22:48 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
BjornS Offline
Ivrig

Sted: Malvik
Da har jeg konkludert på å ta min første langtur på racer imorra. Start 10 fra Malvik. Kommer sikkert til å være fullstendig ødelagt etter den turen, rusten form med elendig underlag og lite racererfaring.

Det fine med stisykling er jo at det er fullstendig akseptert å bruke lang tid på et kort strekke. Gruer litt for den der asfaltgreia. "Face your demons"-greie dette...

Bj

#1378003 - 20/04/2012 23:22 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Janost Offline
Avhengig

Sted: Ranheim(Trondheim)
Skummel utvikling Bjørn.... Ræser??? Var oppe å sonderte øverst i Væretrøa i dag og måtte bare slå fast at det nok drøyer en uke til før sykling blir gøy i området. Tror likevel jeg skal pese meg opp i skauen om så for å bære sykkelen... Poster tidspkt her i morgen.

#1378022 - 20/04/2012 23:45 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Oddeman Offline
Ringrev

Sted: Trondheim
Jeg tror nok jeg kan stille. Ikke så nøye med tidspunkt, bare ikke for tidlig...

#1378109 - 21/04/2012 08:53 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

Ble hentet av en bøling bøller kl 0730. Utdrikningslag. Topptur. Frykt. Blir visst ikke sykling i dag.

#1378193 - 21/04/2012 12:24 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: Oddeman]
Janost Offline
Avhengig

Pga av at det ble påfyll av snø i marka i matt, og alt jeg burde burde.... Ingen sykling i dag. Sorry!

#1378197 - 21/04/2012 12:29 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Oddeman Offline
Ringrev

Satt akkurat å tenkte det samme janost. Sesongåpner helst i sol. Kanskje bedre vær i morra?

#1378693 - 22/04/2012 09:50 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Janost Offline
Avhengig

Det ble en ad hoc tur i går ettermiddag sammen med Trevis. Vikåsen har ennå mye snø i partier, men denne er råtten så det drøyer nok ikke lenge før det kan sykles over alt. ICON_SMILE

I dag blir det fotballcup for jentene og familieselskap og dermed inen sykling.. Oddeman; vi får ta turen neste helg?

JM

#1378848 - 22/04/2012 15:25 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Oddeman Offline
Ringrev

Tror nok skisesongen ble avsluttet i dag. Som vanlig masse snø i bymarka, så det bli nok en stund til sykling på hjemmebane. Satser på å stille så ofte som mulig som gjestesyklist framover. Blir nok også en del sykling med mine etterkommere i år, i Vikåsen og bærstier. Artig om flere er med på slike turer.

#1378923 - 22/04/2012 17:52 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
AsmundBjorshol Offline
Ringrev

Sted: Levanger
Hvordan er det å parkere v. Stav Hotell og sykle oppover marka derifra? Noen som vet?

#1378937 - 22/04/2012 18:05 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: AsmundBjorshol]
BjornS Offline
Ivrig

Sitat: AsmundBjorshol
Hvordan er det å parkere v. Stav Hotell og sykle oppover marka derifra? Noen som vet?

Det går fint å parkere på den bensinstasjonen som er på sørsida ved Stav. En lekeplass bakerst der, hvor vi hadde en fellestur derfra ifjor. Fem-ti minutter trilletur til kjerreveien som fører til Søgneryggen. Ikke mye mer singletrack i nærheten, men Søgneryggen er fin-fin når det er tørt. For tidlig ennå dog...

Guider gjerne en tur dit når føret blir tørt nok.

Bj

#1379141 - 22/04/2012 21:55 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: Oddeman]
ventle Offline
Besatt

Sted: Indre bane, Øya Stadion (Trond...
Sitat: Oddeman
Tror nok skisesongen ble avsluttet i dag. Som vanlig masse snø i bymarka, så det bli nok en stund til sykling på hjemmebane. Satser på å stille så ofte som mulig som gjestesyklist framover. Blir nok også en del sykling med mine etterkommere i år, i Vikåsen og bærstier. Artig om flere er med på slike turer.

Det er ikke skremmende mye snø i nedre deler av Estenstadmarka, i hvertfall ikke mer enn at vi drar oppover og rydder litt sti i mårra ICON_SMILE

#1383070 - 27/04/2012 08:41 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

Da er det blitt vår på på Leistadåsen. Snøen som dekket grusveien i forrige uke er helt borte. Bare en flekk på myra ovenfor Jobu igjen. Fin tur i går kveld.

#1383079 - 27/04/2012 08:48 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
Janost Offline
Avhengig

ICON_LAUGH Flott å høre! Skal ut å sondere Solemsvåttan i helga... Kanskje ennå litt tidlig der, men "who knows" etter regnet i natt. Var det mye gjørme på Leistad, Øystein?

#1383106 - 27/04/2012 09:20 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

Morn,
Det var ganske gjørmete etter at man har spist opp høydemetrene i starten, på (flate) veien før man havner inni skogen. I skogen var det fint og tørt, om man ser bor fra gjørmehullene som det fins fire-fem av, på runden.

Det hadde vært skogsmaskiner på ferde i partiet ca 200 meter fra V-cruxet, så vi prøvde å rydde fram stien igjen. Mye rydding gjenstår for å kunne sykle partiet nedenfor alleen.

#1383680 - 27/04/2012 20:14 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
Nanok Offline
Ringrev

Sted: Vikhammer (Trondheim)
Sitat: ØysteinS
Mye rydding gjenstår for å kunne sykle partiet nedenfor alleen.

Kan man lage en liten sti rundt? Er det partiet der skogsbilveien kommer opp som er borte? En liten rett nedkjøring. Alle trær borte?

#1384248 - 28/04/2012 16:22 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Janost Offline
Avhengig

Vikåsen eller Solemsvåttan nå! Avgang fra gammelskola på Ranheim om ca 30 min. Noen som vil være med?? ICON_SMILE

#1384513 - 28/04/2012 22:30 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Janost Offline
Avhengig

Vikåsen er (nesten) snøfri! Men en liten smule gjørmete. Artig tur på egen hånd i dag. Super innsats av de som har ryddet omkjøringer rundt nedfallstreene! Tusen takk!! ICON_LAUGH Det må settes inn (voldsomt) stort utstyr hvis alt nedfallet skal fjernes i Olderdalen... Tror det må bli noen hopp over noen av treene... OBS! Vær forsiktig dere som skal sykle der for første gang...

#1384882 - 29/04/2012 17:46 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Janost Offline
Avhengig

Trevis og jeg stikker en tur rundt Leistadåsen. Avgang fra Leistad P-plass kl 19:30. Bli me!! ICON_LAUGH

#1385148 - 29/04/2012 23:00 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
Janost Offline
Avhengig

Mye rydding gjenstår for å kunne sykle partiet nedenfor alleen.

Kvalifiserer til århundrets underdrivelse.... Hvis noen sykler Wiskeyrunden nå uten fotisett skal jeg spise sokkene mine... ICON_SMILE

Det så helt forferdelig (ønsker å skrive et mye kraftig ord) ut. 60-80cm diameter trær ligger strødd som fyrstikker ofte 4-6 sammen i et sammensurium.... Tror ei lita skogssag blir spede greier her, ja. frown Trist!

Vinterherjingene kommer til å gi oss mye søk etter nye stier tror jeg såfremt noen grunneiere ønsker å ta vare på verdiene som ligger strødd i skogen. Det bør ikke ligge så altfor lenge før det ikke lenger kan bli tømmervirke..

Uansett, foruten dette og at Trevis på sedvanlig vis knuser hele drivlinja si i oppoverbakkene hadde vi en kjempetur. Ganske morsomt å straksombygge RIPen til SS... He he ICON_SMILE Tørt og flott i skogen. Kan bli mange fine alternative linjer til Bringebærdetouren, kanskje.

Nå går turen nordover for meg en del dager så da blir det ikke mer mas på tråden...

#1386779 - 01/05/2012 21:58 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: Janost]
BjornS Offline
Ivrig

Fikk en time i Leistadåsen i kveld, veldig tørt og fint nå. Flyt. Stillhet. Singletrack, tørr og perfekt. RIP'n hadde godt av en tur nå kjente jeg. Utrulig hvor stille RIP'n kan være på sånt føre.

Like fascinert hvert år hvor raskt det kan tørke opp i overgangen april/mai, idag var det pur sti-sykkel-glede. Med unntak av Dagmars herjinger er stiene gull akkurat nå.

Et par lokale folk (ikke stisyklister, men helt sikkert ålreite folk for det) har tatt et initiativ til rydding av stiene i Leistadåsen, det henger plakat flere steder i området. Onsdag 9. mai er dagen, fra kl 1800 og utover. Oppmøte ved brua over E-6. Sikkert bra om noen av oss sti-fanter stiller opp også, jeg har tenkt å stille med ryddesag og div anna verktøy. I tillegg til stirydding planlegger de å legge nytt tak på Jobu.

Bjørn S

#1389424 - 04/05/2012 19:01 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
Ole-Petter Offline
Tørr bak øra

Sted: Midt i landet
Har en plan, etterhvert skal jeg sette meg ned og skifte navn på stubbene fra slik som "Track 002" til de navnene som er satt, og lage ny GPX-fil.

Øystein, håper du snart kan publisere navnene fra dugnaden. Gutta har begynt å snakke om detourer og andre stier, og jeg skjønner som vanlig ikke hva de snakker om... Kanskje en skjermdump av spor/navn fra Mac'en din er godt nok som en start?

#1389522 - 04/05/2012 21:22 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

GPX-fila som jeg har lagt ut innholder alle navn og slikt, dvs. alle waypoints som vi definerte med navn den kvelden.

Problemet ligger litt på åssen en skal få vist ting på en nogenlude ålreit måte. Kartløsningen jeg har brukt støtter ikke visning av waypoints, så jeg må enten implementere det selv, eller finne noe annet som har omtrent samme funksjon.

Hive seg rundt. Skal dumpe litt skjerm, straks, god idé.

#1389566 - 04/05/2012 21:55 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
ØysteinS Offline
Entusiast

Dumping av skjerm fra Garmin var dårlige greier. Skal man lese noe derfra så er man avhegig av interavtiv bruk, zooming og panorering.

Laster man GPX-fila inn i JOSM (fra openstreetmap)så ser man rubb og rake, navn på stier og crux og diverse sva der hjul er blitt herpet. Så om jeg intensiverer innsatsen mhp. openstreetmap nå, så blir det liv laga, tror jeg.

Fikk iver, nå.

#1389671 - 04/05/2012 23:28 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
Ole-Petter Offline
Tørr bak øra

Sted: Midt i landet
så så, husk din velfortjente rødvin på lørdagskvelden:-)

Noen som har lyst til å sykle, f.eks. Vikåsen i morgen eller søndag morgen? kanskje litt rydding underveis, men ikke nødvendig. Det var tørt og fint der på tirsdag.

#1390276 - 05/05/2012 22:21 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: Ole-Petter]
ØysteinS Offline
Entusiast

Sitat: Ole-Petter
så så, husk din velfortjente rødvin på lørdagskvelden:-)

Nå like etter verste farrang-angrepet på ca. 30 år, så passer jeg meg for denslags, og holder meg til litt Brew Dog. Dermed ble det råd:

Google maps:
Solemsvåttan
Vikåsen
Leistadåsen

Men allermest og best vises ting med Google Earth:

Rubb & Rake - Google Earth

#1390446 - 06/05/2012 09:29 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
BjornS Offline
Ivrig

D.. døtte. Jeg kjenner meg igjen jo! Likte begge utgavene godt, bra jobba Øystein. Bare å bli frisk nå, må jo ut og synfare stiene.

Bjørn

#1390509 - 06/05/2012 11:18 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: BjornS]
lars3n Offline
Fersking

Sted: Ranheim, Trondheim
Noen som har tenkt seg ut å sykle i området i dag?

Redigert av lars3n (06/05/2012 12:06)

#1390974 - 06/05/2012 22:02 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: ØysteinS]
Janost Offline
Avhengig

Fantastisk bra jobba ØysteinS!!!

Google Earth visningen var absolutt best på Macen!

Gleder meg til å sykle på våre nylig navngitte stier fremover. ICON_SMILE

#1391037 - 06/05/2012 22:45 Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag [Re: Janost]
BjornS Offline
Ivrig

Ikke nok med at kartene er blitt bra. Jeg hang på samme mann rundt Leistadåsen ikveld, ekstremt effektiv kar med sag også og ikke bare med tastatur.

Flere trær på første halvdel av whiskyrunden er nå fjernet, ny detour fra toppen av Yoda-cruxet bort til det går ned igjen mot normalveien. Vi lagde en alternativ sti et par steder, kan bli veldig bra flyt der.

Lokale helter har markert ny sti sør for Jobu rundt rotveltene, den er markert med hvit og rød plastremse. Oppfordrer alle til å følge denne, og rive med litt kvist og kvast når dere ferdes der. Tipper det blir arbeidet en del her på dugnaden på onsdag, samt at det etterhvert kan bli en fin singeltrack her også. Lover bra foreløpig.

Bj

Side 28 av 49 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 48 49 >