Ny elsykkel fra Porsche

Bilprodusenten Porsche har lansert to nye elsykler, med Shimano EP8-motor, og en noe spesiell dempegaffel.

Sist oppdatert: 6. mars 2021 kl 16.00
elsykkel porsche terrengsykkel
NY ELSYKKEL FRA PORSCHE: Porsche vil nok fortsatt være mest kjent for sine raske biler, men har nå prøvd seg med en ny elsykkel. Foto: Porsche
Lesetid: 1 minutter

Det er ikke uvanlig at bilprodusenter i blant prøver seg på å lage sykler, både med eller uten motor. 

Nå har Porsche lansert en ny elsykkel, og den kommer i to utgaver, Cross og Sport. Det var sykkelnettstedet Pinkbike.com som meldte nyheten. 

Syklene vil ha den nye EP8-motoren fra Shimano, og tyske Porsche har valgt å utstyre syklene med komponenter fra tyske Magura. 

Både den spesielle Boltron eMTB-gaffelen som er invertert, med 100 millimeter vandring, og MT Trail-bremser med 220 millimeter bremseskiver. 

På den dyreste utgaven vil det også være Maguras spesielle MCi-styre, som flytter bremsesylindrene inn i sykkelstyret. Som bildet viser, vil dette føre til et usedvanlig ryddig oppsett på styret fritt for slanger og vaiere. 

Det opplyses at syklene vil være tilgjengelige fra slutten av mars. Prisen er oppgitt til $8,549 for Cross-modellen, og Sport-modellen $10,700. 

elsykkel porsche
DYREST: Sport-modellen fra Porsche bikker over 10.000 dollar. Foto: Porsche
elsykkel porsche cross
BILLIG-UTGAVEN: Vel, det kommer an på hva man regner som billig, men eier man en Porsche i form av en bil fra før, er dette antakelig som et kupp å regne. Foto: Porsche
porsche elsykkel
INTEGRERT: Modellen uten senkepinne får integrert baklys i setepinnen.
porsche elsykkel
STRAMME LINJER: Noen begrensninger blir det i designprosessen når man lager sykkel, men Porsche har hvertfall strebet å ha stramme linjer på syklene.
Publisert 6. mars 2021 kl 16.00
Sist oppdatert 6. mars 2021 kl 16.00
annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen