Omtale av Giant/Yamaha Syncdrive Pro-motor

Giant har tilpasset Yamahas motor til sine sti-elsykler. Yamaha er en av gigantene når det kommer til elsykler og var blant de første på banen med reale elmotorer til terrengsykler. Vi tester Giant/Yamaha Syncdrive Pro.

Sist oppdatert: 6. mars 2019 kl 07.45
test yamaha elsykkel motor Giant/Yamaha Syncdrive Pro
JAPANSK 2: Yamaha har lang erfaring med motorsykler, både med fossil- og elmotor.
Yamaha Syncdrive Pro/Giant

Yamaha Syncdrive Pro/Giant

  • Maks dreiemoment: 80 Nm

  • Batteristørrelse: 500 Wh integrert i rammen

  • Nivåer: 5+off  - synlig som prikker på bryteren - Eco, Basic, Active, Sport og Power

  • Vekt: Ikke oppgitt

Yamaha Syncdrive Pro-motoren på Giant E-Trance +Pro er mindre enn Bosch og kan lettere integreres i sykkelramma. Motoren på Giant Trance E+ er oppgitt til å gi hele 80 Nm med moment.

Den nette og brukvervennlige bryteren på styret lar deg enkelt veksle mellom alle motorens fem nivåer for assistanse, i tillegg til at du kan se hvor mye batteri du har igjen, samt hvilket modus du faktisk er i. Informasjonen kommer i form av hvite LED-lys og er litt vanskelig å lese i fart, men samtidig ikke i veien, eller forstyrrende under sykling.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen