Hvor mye ville du vært villig til å betale for en barnesykkel?
Hvis svaret er ganske mye, så slipper Specialized nå en barnesykkel med motor - Levo SL Kids.
Uten å begi oss inn på debatten om det er tullete med elsykler for barn eller ei - så er den unektelig interessant.
Og hva må du så ut med for å kunne gi arvingen litt ekstra watt på turen?
44 000 kroner.
PSST! Vi har testet seks helt nye elsykler for stisykling! (+)
Griselett
Levo SL Kids er basert på samme motor som de andre SL-elsyklene fra Specialized, som for eksempel Turbo Levo SL Comp, som vi nettopp har testet.
Konseptet med SL-motorene er å dra ned vekten på betraktelig, og denne sykkelen er oppgitt å veie 16,6 kilo.
Det betyr at barnet vil få mer enn nok assistanse - du vil finne det samme 320 watt-timers batteriet i sykkelen, og Turbo SL 1.2-motoren som i sykkelen for voksne.
Du vil følgelig også kunne justere motoren med Specialized-appen på telefonen, og du får også en kjekk tyverilås - selv om dette neppe bør være sykkelen som blir satt igjen uten tilsyn, det være seg hjemme eller på skolen.
Skal passe flere
Sykkelen kommer bare i én størrelse, men den skal til gjengjeld passe barn med kroppshøyde helt fra 122-152 centimeter.
Det er 24-tommer hjul på sykkelen, og den kommer utstyrt med flere komponenter man vil kunne finne også på sykler for voksne; en RockShox Reba dempegaffel med 100 millimeter vandring, SRAM Level T-bremser, SRAM NX 11-delt drivverk, og senkepinne til de mer tekniske utforkjøringene.
Specialized er ikke de eneste som lager elsykler for barn - her finner du en større oversikt.