Nå kommer barneversjonen av Specialized Levo SL

Specialized har tatt den råeste elsykkelteknologien sin og puttet i en barnesykkel - det har resultert i en ganske rå variant. Og prisen? Den er ikke lav.

Sist oppdatert: 13. juni 2023 kl 19.21
ELSYKKEL TIL KIDDEN? Specialized kommer nå med Levo SL elsykkel for barn. Foto: Specialized
ELSYKKEL TIL KIDDEN? Specialized kommer nå med Levo SL elsykkel for barn. Foto: Specialized
Lesetid: 2 minutter

Hvor mye ville du vært villig til å betale for en barnesykkel?

Hvis svaret er ganske mye, så slipper Specialized nå en barnesykkel med motor - Levo SL Kids.

Uten å begi oss inn på debatten om det er tullete med elsykler for barn eller ei - så er den unektelig interessant.

Og hva må du så ut med for å kunne gi arvingen litt ekstra watt på turen?

44 000 kroner.

specialized levo sl kids
LETTVEKTER: Specializeds nyeste tilbud til barn som vil sykle? En terrengsykkel med motor. Foto: Specialized.

PSST! Vi har testet seks helt nye elsykler for stisykling! (+)

Griselett

Levo SL Kids er basert på samme motor som de andre SL-elsyklene fra Specialized, som for eksempel Turbo Levo SL Comp, som vi nettopp har testet.

Konseptet med SL-motorene er å dra ned vekten på betraktelig, og denne sykkelen er oppgitt å veie 16,6 kilo.

Det betyr at barnet vil få mer enn nok assistanse - du vil finne det samme 320 watt-timers batteriet i sykkelen, og Turbo SL 1.2-motoren som i sykkelen for voksne.

Du vil følgelig også kunne justere motoren med Specialized-appen på telefonen, og du får også en kjekk tyverilås - selv om dette neppe bør være sykkelen som blir satt igjen uten tilsyn, det være seg hjemme eller på skolen.

Skal passe flere

Sykkelen kommer bare i én størrelse, men den skal til gjengjeld passe barn med kroppshøyde helt fra 122-152 centimeter.

Det er 24-tommer hjul på sykkelen, og den kommer utstyrt med flere komponenter man vil kunne finne også på sykler for voksne; en RockShox Reba dempegaffel med 100 millimeter vandring, SRAM Level T-bremser, SRAM NX 11-delt drivverk, og senkepinne til de mer tekniske utforkjøringene.

Publisert 12. juni 2023 kl 14.37
Sist oppdatert 13. juni 2023 kl 19.21

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen