Test av Rocky Mountain Dyname 4.0 motor til elektrisk stisykkel

Motoren som brukes på Rocky Mountains elektriske stisykler baserer seg på et litt annet drivverk enn mange andre motorer. Les mer om Dyname 4.0 motoren og hvordan den er i bruk.

Sist oppdatert: 6. desember 2021 kl 14.19
test av rocky mountain elsykkel motor
NY MOTOR: Dyname 4.0 er navnet på 2021-generasjonen av motorer på Rocky Mountain elektriske stisykler. Foto: Kristoffer H. Kippernes
Dyname 4.0

Dreiemoment: 108Nm

Batteri: 720Wh (kan utvides)

Maks motorhjelp: 350 prosent av syklistens kraft

Dyname 4.0 er navnet på motoren som står i Rocky Mountains elektriske stisykler anno 2021/22, som Instinct Powerplay, Altitude Powerplay og Growler Powerplay.

I motsetning til f.eks Trek og andre som kjøper ferdige motorsystemer fra Bosch, Shimano, Yamaha eller lignende, har Rocky Mountain valgt å utvikle en proprietær motor til syklene sine. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen