Test av Specialized Turbo Levo SL

Specializeds nye elsykkel har ekstremt lett motor og et lite batteri. Den byr likevel på kraftig hjelp og lang rekkevidde. Er Specialized Turbo Levo SL begynnelsen på slutten for den manuelle stisykkelen?

Sist oppdatert: 9. februar 2022 kl 08.58
Test av specialized turbo levo sl elsykkel elektrisk stisykkel
STISYKKELDØDAREN: Specialized Turbo Levo SL har en effektiv motor samtidig som den er lett. Er dette den nye stisykkelstandarden? Foto: Ettien Schoeman/Specialized
Specialized Turbo Levo SL

Pris: 136 999 kroner

Vekt: 17,3 kilo

Nett: specialized.com

Hjulstørrelse: 29

Vandring f/b: 150/150

Specializeds nye lette elsykkel, Turbo Levo SL har helt ny motor og en egen karbonramme med dempervandring og geometri tilsvarende Specializeds klassiske stisykkel Stumpjumper. 

Specialized har hele tiden valgt å gå egne veier når det kommer til elsyklene sine. Deres testvinnende Levo har en unik motor utviklet i samarbeid med tyske Brose.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen