Transition er nå ute med sin andre elsykkel for stisykling, og nå har også de kastet seg på bølgen med lettvektere. Relay får den lette Fazua Ride60-motoren, som også er å finne på Pivot sin Shuttle SL.
Motoren kommer på denne sykkelen med et 430Wh batteri, og gir opp mot 60 newtonmeter dreiemoment. Den har en minimalistisk bryter på styret, lysdioder på overrøret som gir deg info om assistansenivå og batteritid, og du kan tilpasse motorkraften etter eget ønske i en app på telefonen din.
Én ramme, to sykler
Rammen kommer med en flip chip som endrer geometrien, som gjør at du på sett og vis får to sykler i én. Relay kommer også ferdig levert i disse to forskjellige utgavene.
Relay har 29-tommer hjul foran og bak, og 160 millimeter vandring foran og bak.
Relay PNW har mix-hjul, og 170 millimeter vandring foran og bak.
PNW-versjonen kommer med en utstyrspakke som er myntet på enda litt hardere bruk.
Norske priser:
Relay Carbon XX/AXS: 149 999 kroner
Relay Carbon GX/AXS: 114 999 kroner
Relay Carbon GX: 92 999 kroner
Relay Alloy NX: 82 999 kroner
Relay PNW Carbon XO AXS: 119 999 kroner
Relay PNW Alloy GX: 89 999 kroner
Her kan du lese tester av flere elektriske stisykler
Det er heller ikke lenge siden Transition lanserte sin første elsykkel, Repeater.
Den har derimot en kraftig Shimano EP8-motor, og større batteri.

