Fuel EXe 8 - halvparten så dyr, like bra?

Aluminiumsversjonen av Trek Fuel EXe skreller både gram og kroner vekk sammenlignet med den dyrere karbonversjonen. Derfor må du gi avkall på noe - men sykkelen overrasker også.

Sist oppdatert: 30. september 2024 kl 06.00
test trek fuel ex e 8
STIJAGER: Trek Fuel EX E 8 - bør den stå høyt på lista di når du skal shoppe? Vel, det kan vi gi deg svaret på. Foto: Jørgen Braastad/VG.
Trek Fuel EX E 8
  • Pris: 86 999 kroner

  • Vekt: 20,44 kilo (størrelse large, satt opp slangeløst, veid av oss)

  • Størrelse testet:  Large

  • Størrelse tester:  178 cm

  • Hjulstørrelse:  29

  • Vandring f/b: 150/140 mm vandring

  • Produsent: Trek

Det tok litt tid før Trek kom på ballen med sin første elektriske stisykkel med såkalt lettvektsmotor, men når de i 2022 lanserte Fuel EXe, var det så til de grader med glans. 

Vi hadde gleden av å teste en av toppmodellene med karbonramme og råflott utstyr - en sykkel som de færreste nok har råd til.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen