Åpnet pumptrack på Jørpeland

Ordføreren var første rytter gjennom det nye sykkelanlegget på Jørpeland, som åpnet formelt i juleferien.

Sist oppdatert: 2. januar 2020 kl 07.00
Pumptracken på Jørpeland byr på mange muligheter i et kompakt anlegg. Foto: Rekkje Stiutvikling
Pumptracken på Jørpeland byr på mange muligheter i et kompakt anlegg. Foto: Rekkje Stiutvikling
Lesetid: 2 minutter

Den 450 kvadratmeter store asfalterte pumptracken er bygget slik at den skal være morsom både for de ferskeste og yngste rytterne, samtidig som den har alternative linjer og utfordringer for de drevne. 

– Selv om pumptracken er relativt liten, er den veldig utviklingsrettet. Den har to hovedlinjer, men byr også på mange muligheter for å kombinere linjene, gappe mellom linjene og den kan sykles i motsatt retning for å gjøre den mer teknisk. Det er egentlig bare fantasien som setter noen begrensninger her, sier Aleksander Amdal i organisasjonen Stisykling Ryfylke og en av ildsjelene bak den nye pumptracken.  

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen