Ny pumptrack i Målselv

Denne uka kom asfalten til pumptracken ved Olsborg skole i Målselv på plass, og fredag er det formell åpning for det nye nærmiljøanlegget.

Sist oppdatert: 25. juni 2021 kl 07.00
Pumptrack Målselv
FORT GJORT: Fra byggestart til ferdig asfaltert, malt og merket tok det bare noen få uker. Foto: Njål Sund, Rekkje Stiutvikling
Lesetid: 2 minutter

Den 380 kvadratmeter store asfalterte pumptracken i Målselv i Troms har vært planlagt siden i fjor høst, og for tre uker siden startet grunnarbeidet. Onsdag startet asfalteringen, og fredag er pumptracken altså klart til bruk, perfekt timet til starten er skoleferien. 

Allsidig og sentralt
Det er Rekkje stiutvikling som har designet og bygget pumptracken, som foruten sedvanlige humper og doseringer også har et lite tabletop-hopp integrert i banen. Med asfaltdekke blir pumptracken både mer holdbar og værbestandig, men også mer allsidig, slik at den kan brukes til flere aktiviteter enn sykling. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen