Stisykling i Skibotn

Egen stifestival, masse flyt og utsikt mot Lyngsalpene. Skibotn fortjener å bli kjent utover den harde kjerne av tromsøsyklister.

Sist oppdatert: 31. desember 2017 kl 12.00
stisykling skibotn
Storslagent: Espen Karlsen tar for seg utforkjøringen ned "Blodveien", en gammel anleggsvei bygd av krigsfanger under andre verdenskrig. Bak knausen venter en utsikt av de sjeldne.
Lesetid: 10 minutter

Nordkjosbotn. Kanskje mest kjent de siste årene gjennom norsk rikskringkastings Radioresepsjonen. Et par bensinstasjoner, og et par butikker, og eventuelt siste stopp på vei til Tromsø for de som skal dit. Men jeg skal ikke til Tromsø, eller Nordkjosbotn i dag. I det lille krysset tar jeg til høyre der skiltene og riksveien tar meg i retning Lyngen. 

Ryktene om at det var bra sykling i Tromsø og Bodø har så langt slått til, men denne lille bygda Skibotn med 521 innbyggere har jeg aldri hørt om før. Når jeg likevel har kjørt 1500 kilometer, blir det for dumt å ikke sjekke det ut. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen