Vil ta betalt for sykling i Gullia i Trysil

Destinasjon Trysil ønsker å ta betalt fra dem som benytter seg av terrengsykkelstiene i Gullia for å dekke inn økte kostnader til vedlikehold. De offentlige stiene har til nå vært åpne for alle, gratis.

Sist oppdatert: 25. august 2021 kl 13.12
Gullia i Trysil
IKKE GRATIS: Vedlikehold av sykkelstiene i Gullia i Trysil koster penger. Nå vil Trysil at brukerne skal betale. Foto: Snorre Veggan
Lesetid: 6 minutter

Gudrun Sanaker Lohne i Destinasjon Trysil mener at dette er en prinsipiell sak som er viktig for hele reiselivet i Norge og at den politiske debatten rundt finansiering av vedlikehold av anlegg til felles gode nå må tas.

– Vi ønsker å kunne tilrettelegge for aktiviteter og ta betalt for drift og vedlikeholdskostnader. Denne utfordringen ser vi at reiselivet i hele Norge har veldig mange steder sier Sanaker Lohne, som om kort tid går fra å lede Destinasjon Trysil til jobben som destinasjonsleder i Skistar.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen