Rapha tok landeveismarkedet med storm i 2004, de var et av de første merkene som skjønte at syklister er lidenskapelig opptatt av å se bra ut.
Siden den gang har de involvert seg i alt fra Pro Tour-ritt, amatørritt, fellesturer og festivaler. Høye priser har ikke hindret spesielt nordmenn fra å omfavne merket, og i hovedstaden Oslo har begrepet "Maridalsbunaden" ofte henvist til klær fra Rapha. Men fram til nå har de begrenset seg til markedet som dreier seg rundt sykler med bukkestyre. Dette ser nå ut til å endre seg.
I et åpent brev til kundene, skriver grunnlegger av merket og CEO Simon Mottram følgende:
«Much further up the road, there’s a launch that’s been coming for a long time. Back in 2004, Rapha started out with a small exhibition in East London where every photograph was taken on the tarmac. Since then, we have grown into something much greater with a mission to support cycling in all its forms. Though the cycling world seems at times to be divided into tribes, we believe we can have a legitimate place in each of them. In 2021, Rapha will launch its first collection of mountain bike clothing, making the most of our design expertise and a new office in a mountain biking mecca, to take the brand somewhere entirely new. More specific details will follow over the course of the year before this exciting new chapter gets fully underway in 2021.»
Det er altså lite spesifikke detaljer å finne foreløpig, men om vi ser til hva Rapha har foretatt seg på landeveien, kan vi spå at det antakelig vil dreie seg om forholdsvis dyrt sykkeltøy, og gjerne i ull.