Team Cityride dominerte i Montebellorittet

Team Cityride-rytterne Håkon Austad og Heidi Rosasen Sandstø dominerte i det populære Montebellorittet på lørdag.

Sist oppdatert: 26. mai 2014 kl 00.00
ETTERLENGTET SEIER:Håkon Austad var glad for å kunne ta steget øverst opp på pallen i Montebellorittet.
ETTERLENGTET SEIER:Håkon Austad var glad for å kunne ta steget øverst opp på pallen i Montebellorittet.
Lesetid: 2 minutter

Heidi Rosasen Sandstø vant lørdag Montebellorittet foran Mari Trønnes og Hildegunn Hovdenak.Sandstø vant rittet for andre gang. Håkon Austad vant herreklassen foran Lars Granberg og Jo Nordskar. Håkon vant dermed sitt femte Montebelloritt og en den mestvinnende gjennom tidene. – Det var en etterlengtet seier, og så sykt godt å kjenne at kroppen var der den burde være!! Bra ritt med veldig mange bra på start, så superfornøyd idag, kjørte siste 45 min aleine og måtte pushe på for å få en bra luke til en sterk Granberg!, skriver Austad på sin Facebook-side.  

Lars Granberg måtte gi tapt for Austad, og tror selv at han svidde av litt mye krutt i begynnelsen. – Jeg følte meg supersterk de første to timene, og brukte nok litt i overkant mye krefter på å holde farten oppe i tetgruppa. Jeg og Håkon kjørte fra resten ved runding på Konnerud, og opparbeida oss ei bra luke. Så fikk jeg en liten downperiode omtrent en halvtime før målgang,  den brukte Håkon godt og støtet til seg ei lita luke som jeg aldri klarte å tette.

Stor deltakelseDet var 1033 påmeldte i årets utgave av Montebellorittet, litt i underkant av deltakerrekorden i fjor. Før helgen ble det klart at Raumerrittet står i fare for å avlyses. Ole Kristian Skjørdal i Montebellorittet er godt fornøyd med at de klarer å holde på sine deltakere.

– Tilbakemeldingene vi fikk i går, er at vi har gjort et godt arbeid med å utbedre bløte partier i løypa, og at vi har morsomme stipartier, som ikke er for tekniske. – Logistikken med start og mål på forskjellige steder er ikke et problem?

– Det vi faktisk ser, er at mange parkerer bilen midt mellom, og sykler til start for oppvarming, og tilbake til bilen som nedtråkking etter rittet. Faktisk er det bare 6-7% av rytterne som benytter seg av transporttilbudet.

 Øvrige resultater finner du her:http://www.eqtiming.no/Result/?EventUID=6723  

Publisert 25. mai 2014 kl 00.00
Sist oppdatert 26. mai 2014 kl 00.00

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen