Sortimentet, som leveres av Birk Sport, består foreløpig av stisykkelshorts og trøyer med både korte og lange ermer, begge med NOTS logo, samt drikkeflasker med NOTS logo og stivettreglene på. Fristen for å bestille effekter er onsdag 24. mai.
– Birk har ikke gitt oss en gavesjekk på x antall kroner, men de hjelper oss på en kreativ måte. Det viktigste med avtalen ikke er å selge trøyer, men at NOTS har fått en avtale med en bransjeaktør som er villig til å satse på et samarbeid, sier Stian Bergeland, leder i NOTS.
Samarbeidet rundt sykkeleffektene gir synlighet både for NOTS og Birk, og viser at bransjen også verdsetter det arbeidet NOTS gjør for terrengsyklistenes rettigheter, mener han.
Avtalen gir NOTS halvparten av overskuddet på salget av trøyer, shorts og drikkeflasker med NOTS logo, og Bergeland ser avtalen som en vinn-vinn for alle parter.
STIKLÆR: Både kortermet og langermet trøye, samt shorts og drikkeflaske kan bestilles med NOTS-logo på.
Les også: – Det største vi har oppnådd
Bidrar til å skape miljø
Bergeland ser at prosjektet allerede bærer frukter.
– Det er første gang vi har en slik type samarbeid, så det er litt vanskelig å måle effekten nøyaktig. Men vi har sett en enorm oppmerksomhet rundt denne kampanjen. Bare den siste måneden mens kampanjen har pågått, har vi fått 60 nye innmeldinger. Det er to nye medlemmer per dag, og det er mye for en organisasjon av vår størrelse, sier Bergeland.
Resultat av NOTS framstøt mot bransjen
I fjor fikk NOTS en stor pengegave fra Norrøna, som hvert år gir 1 prosent av omsetningen tilbake til naturen. Etter dette satte NOTS inn en offensiv mot terrengsykkelbransjen for å etablere samarbeidsavtaler med aktører i markedet.
Les også: Norrøna gir stor pengegave til NOTS
BESTILL ABONNEMENT: Det beste TERRENGSYKKEL-innholdet hjem i postkassen.