Erik Ramstad tok med kamera på sykkelrittet Offroad Finnmark 700

700 kilometer og 90 timer - Offroad Finnmark 700 er et terrengsykkelritt for de spesielt interesserte, bli med på innsiden.

Sist oppdatert: 4. august 2022 kl 08.26
offroad finnmark 700
HELT NORMALT: Skal du sykle kanskje det mest ekstreme terrengsykkelrittet i verden, må du regne med opptil flere elvekryssinger. Foto: Erik Ramstad.
Lesetid: 4 minutter

Offroad Finnmark 700 er et av, om ikke det desidert hardeste sykkelrittet i verden. Selv om man kan velge å sykle kortere varianter i form av 300 og 150 kilometer, er det distansen på 700 kilometer om virkelig skiller seg ut både nasjonalt og internasjonalt.

Erik Ramstad og makker Ivar Simensen bega seg ut på den lengste distansen, og fikk en tur over vidda de neppe glemmer med det første. Ramstad tok også med kamera på turen, og gir et unikt innblikk i hvordan det er å sykle så langt, og ikke minst så lenge. De to var ute på sykkelen i til sammen 90 timer.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen