Det er trange tider i sykkelbransjen: Også Rock Shox har de sistemånedene slitt økonomisk, og skylder i hovedsak på konkursen tilGT/Schwinn, sviktende salg av RS-dempere som originalutstyr - og en kostbartilbakekalling av Rock Shox-gafler produsert i Østen.
De siste ni månedene av 2001 var salgssvikten totalt på 26,9 prosent iforhold til året før. Et banklån på nærmere 40 millioner kroner var nå merenn hva Rock Shox klarte å betjene, og dermed var det bare å rope om hjelptil mer pengesterke kolleger i bransjen.
I en pressemelding kunngjorde Rock Shox i går kveld at de har inngått enavtale med komponent-produsenten SRAM, som er mest kjent for sineGripShift-systemer - men som også har utviklet både nav og bremsesystemerde siste par åra.
I løpet av de nærmeste ukene vil Rock Shox bli et heleid datterselskap iSRAM-konsernet, uten at det sies noe om hva dette vil ha å si forproduktlinja til Rock Shox - som i 2002 ser ut til å blomstre mer ennnoensinne, med både bakdempere og SID, Psylo, Duke og Judy-serien i godform.
Les hele pressemeldingen hos