Terrengsykkelhistoriens mest yndede sponsorobjekt og første dollarmillionær i sponsoravtaler, John Tomac, solgte pannebrasken sin til den tradisjonsrike hjelmprodusenten Bell.
Vips så var det trendy med det ovale, røde Bell-klistremerket i panna. Vi skulle gjerne plassere det strategisk til på sykkelrammen også.
Det var likevel ikke bare det røde klistremerket som var eneste utsmykning på Image-hjelmene som kom i hvitt eller blå/lilla-fade-farge. Samtidig som Image-hjelmen nådde sitt stilmessige høydepunkt dukket lakkeringseksperten Troy Lee opp med spesialtilpassede klistremerker til Bell Image-hjelmen.
Påfuglfjær i friske farger ble et populært accessoir. Men Troy Lee var ikke fornøyd med det.
Han lanserte også en spesialtilpasset skygge til å montere på hjelmen. At vi terrengsyklister gjerne skulle ha hatt skygge på hjelmen hadde vi aldri tenkt på, før nå.
Men så fort Troy Lee kom på markedet med sin, stod vi som ikke fikk tak i den på postordre fra USA, i boden og skar til Cola-flasker i sånn noenlunde lik fasong.
Skygge på Bell-hjelmen skulle vi ha om vi så skulle drikke 1,5 liter cola på styrten for å få det til.
John Tomac hadde selvfølgelig tilgang til Troy Lees stickerspakke og skygge direkte fra kilden.
Sjelden har noen sett så kul ut med en sopphattformet isoporkonstruksjon på hodet. At denne trenden skulle være med på å redde liv i årene fremover var det sikkert få som tenkte på.
Vi var mest opptatt av Image, og helst skulle vi få den i form av en enkel hjelm fra Bell.