På nettsiden har SRAM publisert en pressemelding, hvor de skriver at de tror på likestilling for alle, men anerkjenner at vi kan gjøre mer for å støtte og forstå hverandre, og at de føler et ansvar for å gjøre mer på dette området.
Videre redegjøres det for SRAM sin handlingsplan, som blant annet går ut på å utvide samarbeidet med svarte syklister og ambassadører, samt en finansiell forpliktelse på 100.000 USD til dette arbeidet.
Pressemeldingen er signert Ken Lousberg, CEO, and the SRAM Senior Management Team
Specialized publiserte nettopp også en rekke innlegg på sin Instagram-konto.
I et annet innlegg skriver Specialized at de med umiddelbar virkning vil donere 10 millioner USD til stiftelsen OUTRIDE, som jobber for inkludering og utvikling gjennom sykling.
En annen stor amerikansk sykkelprodusent, Trek, har også brukt Instagram-kontoen:
Sykkelmerket Santa Cruz bruker anledningen til å anerkjenne at ikke bare poster på sosiale media løser problemet alene: