Vintersyklingsspesialistene fra Minnesota kommer nå også med reale vinterdekk for alle oss som har sett lyset med store hjul også på stisykkel. 45Nrths djevelunger til 29-tommers hjul kommer i voldsom 2,6-tommers bredde. De konkave piggene vi har satt pris på på 27,5+-versjonen finner vi også her. Vær dønn sikker på at sykkelen din har nok klaring til disse versting-dekka. Det skal ikke mange subberunder til før du har kappet hull i både seterør og kjedestag med disse. Er du gira på spikerfeste på isen i vinter, uten å gi slipp på grep på løsere føre er 45Nrths dyre versting-dekk verdt å sette på ønskelista.
Det trenger ikke å være beinkaldt for at det skal være digg å ha ull på beina. Giros Seasonal-sokker er tynne nok til å fungere både vinter og vår, men også tjukke nok til å gi god varme i skoa, også når du blir våt. Sokkene kommer i flere farger og har god lengde oppover leggen.
Du skal ikke ha gått av sykkelen mange ganger i terrenget før du har skjønt at skotrekk ikke er ideellt for stisykling. Endura hevder å ha løst problemet med skotrekk som revner etter få nødvendige foitsett. MT500 pluss skotrekkene gjør at du kan sykle sti uten å være like redd for å sette ned beinet som Eirik Ulltang er i trial-VM. MT500 pluss-skotrekkene er kanskje også de første skotrekkene på markedet som passer stisyklingssko med flate såler, også på flate pedaler. Skotrekkene har solid gummisåle under tærne og en solid gummistropp under fotbuen. Overdelen er i kraftig neopren og skal holde både gjørme, vann og kulde ute. Siste versjon av trekkene åpner helt bak på leggen slik at de er lettere å ta på.
Selv om det er kaldt og vått kan det fungere bra med shorts når du sykler sti. Knebeskyttere bidrar til at du holder varmen, og med lange ullsokker er du godt dekket. Er det mye vann på stien er det gull verdt med en shorts som holder deg tørr i rumpa og nedover lårene. 7Mesh sin Revo-shorts er laget i tre-lags Gore Tex. Sømmene er plassert på steder der de ikke gnager. Passformen er tilpasset jenter og lengden er til rett over knærne. Stroppestramming i livet og lommer med dreneringshull er andre funksjoner som kommer til sin rett når du plasker rundt på stiene.
Panzers dekkinnlegg skiller seg litt ut i mengden ved at de er trekantede. Dette skal gjøre at de ikke påvirker dekkenes egenskaper i særlig negativ grad. De skal likevel beskytte felgen din mot sprekker og bulker i tillegg til at de beskytter mot punkteringer. Panzer-innleggene lages til både 27,5 og 29-tommers hjul, og i versjoner for både rittsykling, enduro og grus. Vekten ligger på rundt 100 gram avhengig av hvilket panser du velger. Panzer lager også sin egen tetningsvæske. Denne er uten latex og ammoniakk, men skal holde seg lettflytende lenge og tette godt. Guffa kommer i flere forskjellige flasker og er i følge Panzer PH-nøytral.
Panzer dekkinnlegg og guffe
800-1000 kroner for 2 innlegg, 200 kroner for 0,5 liter guffe
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,
Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.
1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.