Radar EV har gått tilbake til vanlig bøying og bending for glassbytte, noe som gir mindre knirk i rammen enn vi har opplevd med f.eks Radar Lock tidligere.
Oakley sitter veldig godt på nesen uten justering og de gummierte ørestengene sitter godt uten å klemme. De kommer likevel i konflikt med strammemekanismen på mange hjelmer.
At ørestengene er myke og i et visst spenn gjør at Oakley Rader EV sitter trygt i hjelmhullene når du ikke vil ha dem på.
Prizm Trail-glassene gir et veldig varmt og fint utsyn på verden. De gir god kontrast i skogen og fungerer også i mørke skogspartier.
I sterk motlys kunne de vært litt mørkere, men det er prisen å betale for godt syn i tett skog. EV-brillene har høyere og breiere glass enn forrige generasjon Radar, noe som fungerer veldig bra.
Oakley Radar EV sitter fastest på nesen av alle brillene i denne testen, inkludert de fotokromatiske, uten at de klemmer noe sted.
Vær obs på om stengene krasjer med hjelmstrammeren.