Dekkrevolusjon fra Schwalbe og Syntace

Hver for seg har Schwalbe og Syntace jobbet med et system med to separate luftkammer i dekk-felg-koblingen. Nå har de slått seg sammen og har et ferdig produkt på gang.

Sist oppdatert: 10. februar 2014 kl 00.00
FARGEKODET Med Schwalbe og Syntace sitt to-kammers system får fargede ventiler plutselig en praktisk betydning. Foto: Schwalbe.
FARGEKODET Med Schwalbe og Syntace sitt to-kammers system får fargede ventiler plutselig en praktisk betydning. Foto: Schwalbe.
Lesetid: 3 minutter

Det er mange fordeler med lavt lufttrykk i dekkene når du sykler i terrenget. Grep og komfort er bedre ved lavt trykk, men sjansen for punktering og det å rive dekket av felgen er større jo lavere trykket blir.

Slangeløse systemer har tatt bort en del av punkteringsfaren, men muligheten for luftlekkasjer og det å rive dekket av felgen består. I tillegg vil et dekk med lavt trykk vri seg mye på felgen og på den måten bli dårligere å svinge med.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen