Denne gir-oppgraderingen skal spare deg for krefter

Ceramic Speed lager noen av de dyreste delene per gram du kan oppgradere sykkelen din med. Nå kommer de med girarmer og trinsehjul som passer Shimanos GRX og XT/XTR-grupper. Er Ceramic Speed OSPW X den dyreste måten å spare 2-3 watt på?

Sist oppdatert: 16. april 2020 kl 13.18
Ceramic Speed OSPW X
TO FARGER: Trinsehjulene kommer både i gull og svart. Investerer du først i OSPW-X er det sikkert å lurt og gå for gull. Da er du sikker på at flere ser hva du har kjøpt.
Lesetid: 3 minutter

OSPW-systemet til Ceramic Speed består av en girarm av karbon og et stort og et mindre trinsehjul med Ceramic Speeds velkjente keramiske kulelager. OSPW står for OverSized Pulley Wheel. Terrengvariantene får i tillegg en X i navnet. 

Poenget med OSPW-girarmen er å begrense friksjonen i drivverket. Ceramic Speed hevder at OSPW-armen og trinsehjulene reduserer friksjonen fra trinsehjulene med 35-40 prosent, sammenlignet med standard-oppsett.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen