G-Boxx 2 sykkelgir

Nicolai tar interne girsystemer til nye høyder og lanserer G-boxx-2, et nidelt girsystem som bruker SRAM triggershiftere.

Sist oppdatert: 2. mars 2006 kl 22.10
sykkelgir girboks
GIRBOKS: G-Boxxen pusher utviklingen av sykkelgir.
Lesetid: 1 minutter

Karl-Heinz Nicolai er mannen bak det velrenommerte merket Nicolai, og har i en årrekke jobbet med interne drivverk. Det er få firmaer som har stått i bresjen for dette, men Nicolai er nok aller fremst.

Nå lanserer han G-Boxx-2, et ni-delt girsystem som bruker SRAM triggershiftere.

Det omtales som lett, sterkt og effektivt.

Det skal tydeligvis kreve lite vedlikehold og man skal kunne gire også når man tråkker med hard kraft, noe Rohloff har hatt problemer med i enkelte gir.

Det er også mulig å gire uten å trå. Det skal være mulig å ha gir tilsvarende 42-11 til 32-24, noe som passer de fleste nedoverbaserte syklister perfekt.

Det er nok bare et knippe mennesker som har tittet inni G-Boxx-2, og det blir spennende å se hva som faktisk befinner seg der.

Modifisert Rohloff? Derailleur-in-a-box? PeteSpeed?

Vi er i hvertfall veldig spente!

Publisert 2. mars 2006 kl 00.00
Sist oppdatert 2. mars 2006 kl 22.10

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen