Slik oppgraderer du til 12-delt drivverk

Alle nye terrengsykler over en viss pris kommer nå med 12-delt drivverk. Det vil si ett tannhjul foran på kranken og 12 tannhjul i kassetten i bakhjulet. Det er mange gode grunner for å oppgradere til 1x12. Her er hvordan du gjør det.

Sist oppdatert: 20. april 2022 kl 07.00
SRAM 1x12 Eagle
FREMTIDEN: 1x12-drivverk løser flere utfordringer med terrengsykkelgir.
Lesetid: 6 minutter

Har du et 1x11-drivverk i dag trenger det ikke å være så vanskelig å oppgradere til 12-delt. Likevel er det noen fallgruver å gå i. 

Har du 2- eller 3x10-oppsett i dag vil det kreve noe mer å få modernisert sykkelen din til 1x12. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen