Test av solide sykkelkofferter fra Douchebags, Thule og Evoc.

Når du skal ut å reise med sykkelen er det viktig med en god sykkelkoffert som beskytter sykkelen og som gjør turene gjennom store flyplasser mindre strevsomme. Vi har testet tre kofferter som alle beskytter sykkelen på flyturen.

Sist oppdatert: 7. august 2021 kl 10.02
TRILLETOG: Med en god sykkelkoffert beskytter du sykkelen under flyreisen, samtidig som du lett får med deg sykkelen videre.
TRILLETOG: Med en god sykkelkoffert beskytter du sykkelen under flyreisen, samtidig som du lett får med deg sykkelen videre.

En god sykkelkoffert bør være relativt lett, slik at du ikke blir nektet å ta den med av innsjekkingspersonalet.

En total vekt på 32 kilo med sykkelen er som regel absolutt maks for hva som er greit å sende på båndet på Gardermoen. Oppe i kofferten vil du gjerne ha plass til litt ekstra polstring, i tillegg til det som følger med kofferten. Det er også fint om det er plass til sykkelsko, -klær, reservedeler og drikkesekk sammen med sykkelen. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen