Vandringen er også økt til litt over 5", noe som burde gjøre sykkelen enda litt mer tilpasset aggressiv stisykling.
Ny Lefty
Cannondale går fortsatt sin egen vei, men med noe hjelp fra andre produsenter. Denne gangen er det Manitou som lisensierer sitt TPC+ dempesystem til Cannondale.
Den nye Lefty'n som har fått navnet Lefty Max har fått 130mm vandring, og dempingen kontrolleres av TPC+ systemet. Vekten skal være rundt 2kg, og det er utvendig justering av kompresjon- og returdemping. I tillegg er fjæren av titan for å spare vekt.
Singlespeed for folket
Cannondale gjør singlespeed tilgjengelig for "den gemene hop" og lanserer en sykkel med det treffende navnet 1FG. Et navn som burde følge i singlespeedtradisjonens baner. Denne modellen kan leveres i forskjellige utgaver. Alle har selvfølgelig skivebremser og Cannondales sedvanlige racing-look.
For å løse eventuelle problemer med at hjulet kan skli i drop-outen og forandre kjedespennet, leveres den med et eksentrisk krankhus. Det vil si at en strammer kjedespennet ved å stille inn kranklageret. Dette gjør at en unngår konflikter mellom kjedestramming og skivebremser.
Dersom du vil kan sykkelen leveres med girøre, som helt stiv eller med frontdemper.
Men noe Rimi-pris blir det neppe. Forvent en pris rundt 10-15 tusen avhengig av hvilken modell du velger.