/ Sykler

Test av Ibis Ripmo AF

Ibis har lansert aluminiumsutgave av den populære Ripmo. Er den like god?

Sist oppdatert: 23. desember 2019 kl 08.00
RIMELIG ENDUROSYKKEL: Ibis Ripmo har tatt utgangspunkt i en kjent modell og lagd et rimeligere alternativ. Foto: Kristoffer H. Kippernes
RIMELIG ENDUROSYKKEL: Ibis Ripmo har tatt utgangspunkt i en kjent modell og lagd et rimeligere alternativ. Foto: Kristoffer H. Kippernes
Lesetid: 6 minutter

Tidligere i 2019 lanserte Ibis sin nye Ripmo AF. Sykkelen er lagd med utgangspunkt i endurosykkelen Ripmo, men det er gjort opp til flere endringer. AF i modellnavnet står for Aluminium Frame, kanskje den mest åpenbare forskjellen fra kullfibervarianten.

I tillegg er sykkelen enda litt slakere i geometrien, og den har fått ørlite mer vandring - 147 millimeter bak, og 160 millimeter foran. Ibis har gjort seg kjente for å lage ekslusive sykler i karbon, så når det kommer en «billig» aluminiumsvariant er det spennende å se hvordan de løser det. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen