Scott flytter nye grenser for sin klassiker Scale, med lavere vekt og oppdatert geometri. Og noen detaljer har vi ikke sett på denne sykkelen før. Alt du trenger å vite om nye Scott Scale får du her.
KLASSIKER: Scott Scale har lenge vært en populær hardtail til trening og konkurranser - nå får den en aldri så liten ansiktsløftning. Foto: Scott.
Lesetid: 2 minutter
Selv om rittfulldempere i stor grad dominerer både markedet og konkurranser i terrengsykling, er likevel ikke den gode, gamle hardtailen død.
Scott lanserer nå 2022/23-versjonen av sin Scott Scale, en sykkel som i mange år har vært populær blant både aktive rittsyklister og den vanlige mosjonisten.
Dette må du vite om nye Scott Scale:
Kommer i både aluminium og karbon
Scale- og Scale RC-modeller
Redusert rammevekt
Nye flaskeholder-fester
Rammeåpning
Nye dropouts
Oppdatert geometri
Optimalisering, optimalisering, optimalisering
Scott har alltid vært kjent for å lage lette sykler, og sveitserne har ikke vært redd for å bruke sparekniven denne gangen heller. De ulike karbon-variantene av rammen er oppgitt å redusere vekten ytterligere:
Vekt er spart, og i det arbeidet har Scott redusert antallet karbon-elementer som behøves for å konstruere rammen. I tillegg er det spart vekt både rundt bakakslingen, og ved å bruke post-mount-innfesting av skivebremsen bak.
I tillegg er det jobbet med å la nedre del av rammen være dedikert til å skape stivhet, mens den øvre delen har fått redusert rammevekt, da påkjenningene her er mindre. Rammen kommer i tre forskjellige karbon-varianter; HMX-SL, HMX og HMF, i tillegg til de rimeligere aluminiumsmodellene.
1X: Det er drivverk med bare ett tannhjul foran som gjelder på moderne terrengsykler. Foto: Scott.
EGEN: Låsingen av gaffelen gjøres med Scott sin egen låsebryter - som er veldig lik den som brukes på TwinLoc-systemet på de fulldempede syklene. LÅSING: Foto: Scott.
NYTT: av det kanskje mest oppsiktsvekkende på den nye sykkelen, er at Scott går bort fra tradisjonelle skruehull til flaskeholderen. Foto: Scott.
Geometrien har også fått seg en runde overhaling - styrevinkelen er redusert med cirka 1,5 grad (ned til 67,9 grader) og seterørsvinkelen er gjort cirka 1,5 grad brattere(75,3 grader). Kjedestagene er beholdt nede på 425 millimeter, for å bevare lekenheten. Reach er også økt betraktelig for samme størrelse, sett mot den forrige generasjonen.
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,
Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.
1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.