Det sier Jørgen Strømquist i JBS Sport i en e-post til Terrengsykkel.Det tradisjonsrike merket Intense legger dermed om forretningsmodellen. Nå skal prisene ned, og syklene bli mer tilgjengelige.
– Dette vil føre til at prisene vil gå ned 30-35% av hva de er idag. Den nye nettsiden vil gå online den første uken i desember, og da blir det mulig å sikre seg en Intense til de nye prisene med levering tidlig vår, sier Strømquist.
Intense var sammen med blant andre Santa Cruz et av de toneangivende amerikanske merkene som utviklet stisykler. De senere årene har de holdt et prisnivå langt over de fleste konkurrentene, og i vår testet Terrengsykkel den dyreste stisykkelen vi noensinne har prøvd - en Intense Tracer Factory til 120.000 kroner. Den nye nettbaserte modellen skal få prisene ned på et mer folkelig nivå.
– Våre sykler er bedre enn noen gang, men de høye prisene gjorde at de var utenfor rekkevidde for de fleste. Vi følte vi måtte finne en måte å få prisene ned på så flere ryttere kunne oppleve syklene selv, sier grunnlegger av Intense Jeff Steber i en pressemelding.
Les også: Ny sykkel fra Polygon