/ Sykler

Test av Scott Spark 910 2022

Scott Spark er stiversjonen av den verdenscupvinnende rittsykkelen Spark RC. Sykkelen kom i helt ny versjon sommeren 2021.

Sist oppdatert: 28. februar 2022 kl 08.45
INTEGRERT: Scott har gjemt bakdemperen inne i rammen på nye Spark
INTEGRERT: Scott har gjemt bakdemperen inne i rammen på nye Spark
Scott Spark 910 2022

Pris: 64 990 kroner

Vekt u/pedaler: 12,60 kilo m/slanger

Nett: Scott-sports.com

Hjulstørrelse: 29

Vandringsmengde f/b: 130/120 mm

Scott Spark er den mestvinnende rittfulldemperen på markedet. I mange år har rittsykkelen til Nino Schurter hatt en mer stiorientert bror i sveitsiske Scotts kolleksjon. Så også når det gjelder den helt nye Spark-plattformen lansert denne sommeren. 

Siste generasjon Spark er ganske revolusjonerende som rittsykkel med 120 mm vandring bak og bakdemperen helt integrert i selve rammen. Som stisykkel er vandringsmengden i hekken mer ordinær. Stivarianten av Spark er til gjengjeld jazza opp med 130 mm gaffel i front. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen