/ Sykler

En rå fatbike i titan

Christian Bode har bygd sin drømmesykkel med feite dekk.

Sist oppdatert: 7. januar 2020 kl 07.00
DRØMMESYKKELEN Christian Bode har bygd en sykkel så spesiell at han nå er venn med rammebyggeren.
DRØMMESYKKELEN Christian Bode har bygd en sykkel så spesiell at han nå er venn med rammebyggeren.
Lesetid: 3 minutter

– Planen om å bygge en sykkel med rom for 5-tommer dekk kom omtrent samtidig med oppstarten av Kindernay. Rammebyggeren Daniel («Wheeldan», red.anm.) har vært på besøk her i Norge, vi er venner nå på grunn av dette prosjektet. Han har svettet mye med denne. Vi startet med dekkene, forteller Christian Bode. 

Dekkene på Christians fatbike i titan, er hele fem tommer brede. Det byr på flere utfordringer – som de færreste masseproduserte rammer takler. Løsningen ble da å henvende seg til det tyske merket Wheeldan, som utelukkende produserer custom-sykler i titan. Christian har vært tungt involvert, og fått diktere det meste på sykkelen. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen