Hennes ønske om å få flere damer med på leken, gjenspeiler seg i sykkelen hennes som er pimpet for å bli mer feminin - og for å synes.
Når hun sykler utfor tekniske parti eller de store droppene i Drammen Bike Park, syns hun det er viktig at det vises at det er en dame som sykler, og ikke en liten mann.
– Hvorfor valgte du Ibis, Linda?
– Har alltid syntes at Ibis har fine sykler, men valget var lett da jeg ville gå over fra 27.5 til 29. Med mine majestetiske 160cm, kan det være litt utfordrende å finne 29’er rammer i small med god geometri. Jeg hadde heller ikke lyst til å gå opp til medium ramme for å få en god sykkel. Produsentene har blitt flinkere i det siste, men det er noen rare kompromisser ute og går fortsatt. Etter timevis med pløying på nettet av ulike merker og modeller (nøye satt opp i tabell i excel), falt valget på Ibis med sine moderne geometri (lange, men ikke for lange og passe slakke).
Vi har også testet Ripley - som førøvrig ble kåret til best i test.
– Hva er du mest fornøyd med på sykkelen?
– Det er vanskelig å peke på en enkelt ting, men det er vel sykkelfølelsen jeg digger med denne. Blir bare glad av å sykle på den. Føles så utrolig leken og lett, den vil ha fart og spenning på en måte.
– Har du gjort noen oppgraderinger på sykkelen som ikke fulgte med i «fabrikk-oppsettet»?
– Fargen på ramma er original. Jeg har gått litt amok med spesialbestilte rosa dekaler som jeg toppa med rosa holker og mud-guard med flamingoer. Tenkte det var safere at all pimpingen kan fjernes hvis jeg skal selge sykkelen. Ikke alle har dilla på rosa.
– Sykkelen er originalt sort, med noen få oransje detaljer. Jeg ville gjerne gjøre sykkelen litt mer feminin. Liker at man ser at det er ei jente som er ute og sykler, ikke en liten mann liksom. Ekstremt fornøyd med resultatet!
– Jeg har også skiftet bremser. De som satt på var litt spinkle, så jeg oppgraderte til SRAM Guide R og gikk opp fra 180mm skive til 200mm foran. Jeg har et grovere hjulsett med samme dimensjon på skivene på Enduro-sykkelen min (Ibis Ripmo AF). Det kan være fint å ha mulighet til å sette på de hjula av og til.
– Er det noe du kunne tenkt deg å endre?
– Nei, ikke egentlig. Jeg synes den er ganske perfekt! Måtte eventuelt vært noe mer rosa stæsj. Jeg som de fleste andre, drømmer jo om ultralett sykkel med de mest fancy demperne.
– Hva bruker du sykkelen mest til?
– Jeg bruker denne sykkelen desidert mest til stisykling. Innimellom blir det noen turer i Drammen Bike Park og flytløypa, samt noen mer grusbaserte turer.
– Den er en fantastisk stirakett! Leken og lett og inviterer til høy fart på sti. Ripley gjør det enkelt å få med seg fart. Det er bratt i Drammen, så jeg liker også veldig godt at den er stabil og spiser mye terreng nedover.
Linda Lønmo - Ibis Ripley v4
Ramme: Ibis Ripley v4 Carbon Matte Braaap Black str. Small
Gaffel: Fox Float 34 Performance Series 130mm, 29”, 15QR
Bakdemper: Fox Float Performance DPS with EVOL, 190x45
Dekk: Foran: Maxxis Minion DHF 29x2.50, WT EXO Skinwall (Slangeløst, ofte ca 20 psi)
Bak: Maxxis Minion DHR II 29x2.50, WT EXO Skinwall (Slangeløst, ofte ca s 22 psi)
Pedaler: HT T1 Enduro Pedaler, Sorte
Flaskeholder: Specialized Zee Cage II Right, Gloss Black
Vekt: 13,4 kg (med alt utstyr som vist på bildet)
Allerede abonnent?
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,
Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider og e-magasin.
1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
139,-
per måned
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
119,-
per måned
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
99,-
per måned
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.