Britiske Whyte - må ikke forveksles med XXL sitt husmerke White - kom på banen for 19 år siden med den ville PRST-1 fulldemperen.
Ingen sykler har før eller siden vært så estetisk utfordret.
Whyte S-150 RS er testens rimeligste sykkel. S-150 er en lettsyklet stisykkel som ikke krever tilvenning, til tross for progressiv geometri.
PRIS: 55 000 kroner
VEKT: 14,5 kilo u/pedaler (slangeløst)
NETT: evil-bikes.com
UTSTYR
VANDRING F/B: 150 mm/150 mm
RAMME: karbon front-, alu bakramme
GAFFEL: RockShox Pike RC, 29
BAKDEMPER: RockShox Deluxe RT Debonair
STYRE/STYREFREMSPRING: SWhyte Custom Alloy 6061 760 mm styre, Whyte Gravity stem
SETE/SETEPINNE: Whyte Custom Dual Density, RockShox Reverb Stealth 150 mm M & L, 170 mm XL senkepinne
HJUL OG DEKK: Whyte nav, WTB STp i29 29 mm indre bredde felger, Maxxis High Roller II TR, 29" X 2.3 fordekk MAxxis Highroller SS 2,3 bakdekk
DRIVVERK: SRAM GX 1x11, SRAM Descendant Carbon Eagle 32 t krank
BREMSER: SRAM Code R
«Whyte s-150 RS ser litt beskjeden ut, men når den slippes løs på stiene springer den til liv som en våryr mustang. Testens mest lekne sykkel overbeviser både oppover og nedover.»
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,
Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.
Har du spørsmål?
Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo
Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby
Kommersiell leder: Alexander Hagen