/ Sykler

Test av Santa Cruz Highball

Etter en i overkant lang problemfri flytperiode, dukker små problemer opp på Santa Cruz Highball. Dette gjør en sommer med en solid sykkel.

Sist oppdatert: 10. august 2012 kl 08.10
FÅTT BANK: Santa Cruz Highball var lenge uberørt, men tidens, og en røff rytters tann, har tæret litt på slitedelene.
FÅTT BANK: Santa Cruz Highball var lenge uberørt, men tidens, og en røff rytters tann, har tæret litt på slitedelene.
Lesetid: 2 minutter

Santa Cruz Highball trillet inn på kontoret som en amerikansk, grovbygget konkurransesykkel. Utstyret er det lite å klage på. Sykkelen er spekket med en ren XTR-gruppe, og en FOX-gaffel med det nye Kashima-belegget. Hjulsettet er en miks av Mavic felger, med DT Swiss 240 baknav, og Chub The Hive fornav. Kranken er en, noen vil kanskje si gammeldags, tredelt krank. Den har helt vanlige utenpåliggende lager, en enkel standard, og hyllevare i de fleste butikker.

Fortsatt solid

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen