/ Sykler

Test av Turner Five Spot

Turners Five Spot-modell har allerde blitt to år gammel, og er uhyre populær blant kresne stisyklister. Gode kjøreegenskaper kombinert med håndverk i ypperste klasse gjør dette til noe nær en komplett stisyklingspakke.

Sist oppdatert: 16. mars 2005 kl 14.22
Blått til dyst: Turner Five Spot i all sin prakt.
Blått til dyst: Turner Five Spot i all sin prakt.
Lesetid: 6 minutter

Historien om hvordan Dunkedalen Import, med Anders Røine i spissen, har klart å krydre det norske sykkelmarkedet med Turnere er en liten godbit i seg selv. Uten noen form for reklamestrategi eller midler å rutte med, pusher mannen jevnlig ut Turner-rammer til hardbarkede entusisaster. Ifjor ble det solgt rundt 14 Five Spot'er, noe som er ganske mye for en liten hobbyimportør som for rundt 4 år siden selv fikk lyst på en Turner og derfor fikk hendene på agenturet for Norge.

En av våre tidligste testsykler var en Turner RFX, en nå utgått modell som dengang var myntet på frikjøringsmarkedet. Modellen under var Turner XCE, en 4" stisyklingsmaskin som hadde fått noen år på baken da Five Spot ble lansert ifjor. Spoten tok over for XCE og ble umiddelbart Turners mestselgende modell.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen